۰
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۲

بانک صادرات ایران پس از سال‌ها سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بانک صادرات ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ با حضور دارندگان اکثریت سهام به صورت برخط (آنلاین) برگزار شد.
بانک صادرات ایران پس از سال‌ها سود تقسیم کرد
به گزارش اخباربانک،مجمع سالانه بانک صادرات بعداز ظهر سه شنبه 29 تیر با حضور 66.1 درصد سهامداران برگزار و س از قرائت گزارش هیات مدیره برای سال مالی منتهی به اسفند 99 و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و بنا به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 670 ریال سود خالص محقق شده هر سهم، 11 ریال سود نقدی معادل دو درصد برای هر سهم توزیع شود.

براین اساس، سود سهامداران حقیقی خرد که در بانک صادرات حساب داشته باشند، حداکثر طی یک تا دو هفته آینده به حساب آنها واریز می‌شود.

حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات با ارائه گزارش عملکر هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند 99 گفت: مهم ترین ویژگی سال گذشته پایدار سازی سود عملیاتی بانک بود. در این سال با وجود تمام مشکلات ازجمله تحریم ها، رکود و دشواری های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، زیر ساخت های بانک برای ورود به سال جدید تقویت شد.

وی افزود: دارایی ها از 180 هزار میلیارد تومان در سال 96 به 520 هزار میلیارد تومان در پایان سال 99 ، حقوق صاحبان سهام از 4.1  به 20 هزار میلیارد تومان، سهم از بازار سپرده از 8.2 به 9.3 درصد، بهای تمام شده پول از 19.4 به 15.2 درصد، زیان عملیاتی از 3 به 8.7 هزار میلیارد تومان سود،  حجم سرمایه گذاری ها از 7.6 به 41 هزار میلیارد تومان رسید و بازده دارایی ها در سال گذشته 2.7 درصد بود که هدف اصلی رساندن این بازده به بیش از 20 درصد است.

این مقام مسئول ادامه داد: کسب رتبه برترین بانک در واگذاری اموال مازاد و گسترش فعالیت در بازار ثانویه از جمله فعالیت های مولد سازی دارایی ها بود.

طرح محیا برای احیای شرکت های آسیب دیده تولیدی، طرح تبسم بدون سود و طرح 67 از جمله طرح های جدید بانکداری بانک صادرات است.

صیدی مهمترین برنامه های آتی شرکت را تداوم خلق ارزش از طریق بهینه سازی ساختار مالی؛ مولد سازی دارایی ها و افزایش سود عملیاتی، توسعه عملیات بانکداری بین المللی و استفاده از ظرفیت های اقتصادی منطقه و جهان، نقشه راه دیجیتال بانک صادرات و تشکیل هلدینگ صاد؛ مرکز نوآوری و شتاب دهی و لذت بخش کردن بانکداری برای مشتریان، ارتقا نظام حفاظت از اسناد و اطلاعات، توسعه فعالیت ها در بازار ثانویه و واگذاری دارایی ها از طریق بازار سرمایه، تکمیل مراحل اجرایی سند مدیریت ریسک، تثبیت جایگاه بانک به عنوان یکی از سه بانک بزرگ اعلام کرد.
https://akhbarbank.com/vdciuzav.t1az32bcct.html
تازه ترین اخبار