۰
سه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۸

روند افزایشی طلا ازسرگرفته شد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا و نگرانیها نسبت به افزایش بی وقفه موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا افزایش یافت اما دلار قویتر رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۱۷ دلار و ۲۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۷۹۴ دلار و شش سنت نزول کرده بود که پایینترین قیمت در یک هفته اخیر بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۱۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۸۰۹ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.

به گفته استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی اس پی آی، بازار طلا از بازده فوق العاده پایین حمایت یافته است. اما طلا با دلار برای تقاضا برای دارایی امن رقابت می کند بنابراین روند صعودی محدودی در کوتاه مدت خواهد داشت.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به پایینترین حد پنج ماه اخیر ایستاد. بازده پایینتر هزینه نگهداری از طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش می دهد.

افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا و کشورهای دیگر نگرانیها نسبت به افزایش دوباره ابتلا را برانگیخته و بازارهای سهام را به تلاطم انداخته زیرا به نظر می رسد نوع دلتا مقاوم خواهد بود.

طلا در شرایط ابهامات سیاسی و مالی به پناهگاه امن دارایی تبدیل می شود با این حال رشد ارزش دلار آمریکا جذابیت سرمایه گذاری در طلا را محدود کرده است. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب نزدیک به بالاترین رکورد خود در سه ماه و نیم گذشته ایستاد. دلار قویتر طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر گرانتر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا هفته جاری دیدار می کنند و به دنبال ترسیم مسیر سیاست پولی جدیدی در بحبوحه نگرانیهای فزاینده از موج سوم شیوع ویروس کرونا هستند.

به گفته اینس، نوع دلتای ویروس کرونا ممکن است باعث شود بانکهای مرکزی همچنان موافق سیاستهای پولی انبساطی بمانند. انگلیس به صورت آزمایشی اقتصاد خود را می گشاید که ممکن است به رشد انفجاری آمار ابتلا منجر شود. بنابراین داشتن طلا در این وضعیت ایده بدی به نظر نمی رسد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۱۹ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۵۹۳ دلار و ۹۵ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۰۷۷ دلار و ۹۸ سنت معامله شد.
https://akhbarbank.com/vdcae6na.49n6a15kk4.html
تازه ترین اخبار