۰
سخت گیری بانک ها در تامین ضامن برای دریافت وام ازدواج ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد باعث رونق این نوع وام آن هم در برابر تهاتر با ماشین لباسشویی و فروش ۱۰ تا ۲۰ میلیونی شده است.
رونق معامله وام ازدواج/ تهاتر با ماشین لباسشویی
به گزارش اخباربانک، سخت گیری بانک ها و دشواری تامین ضامن برای دریافت وام ازدواج با سود ۴ درصد باعث شده اکثر زوج های جوان امکان دریافت وام را نداشته باشند و تمام منافع آن به جیب دلالان برود.

بر اساس این گزارش، حدود هشت هزار زوج جوان در خراسان شمالی در نوبت دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج قرار دارند که عمدتا به دلیل نداشتن ضامن معتبر، موفق به دریافت وام نشده اند.به طوری که در این میان، زوجی وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی را در ازای دریافت یک دستگاه ماشین لباسشویی در اختیار یکی از اقوام متمول و دلال قرار می دهد.

ضامن مورد نظر بانک، شامل یک یا دو کارمند با حقوق بالا و یا کاسب فاقد چک برگشتی و خوش حساب است. لذا زوج‌ها به دلیل ناتوانی در تامین وثیقه ، وام ازدواج ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی را را به طور میانگین در ازای دریافت ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان و گاهی بسته به اطلاع زوج های جوان از مزیت وام ازدواج که با سود ۴ درصد و اقساط بیش از ۱۰ سال پرداخت می شود، ۵ تا ۱۰ درصد بیش از این میزان در اختیار دلالان قرار می دهند.

صرفنظر از آگهی های گسترده خرید وام ازدواج، برخی دفاتر یا همان عاقد با این دلالان سهم بیشتری در این کار غیر قانونی و حتی عرفی دارند.

طبق گزارش رسمی، دلالان این تسهیلات را بین ۵ و گاهی ۱۰ برابر دستخوشی که به زوج های جوان پرداخت کردند به بازاریان، کسبه و حتی برخی کارآفرینانی که به دلیل چک برگشتی و یا حتی تشریفات اداری بانکی حال و حوصله دریافت مستقیم تسهیلات را ندارند به فروش می رسانند و سالانه از این طریق چند میلیارد تومان به جیب می زنند.
منبع:ایرنا
https://akhbarbank.com/vdcfmydc.w6dymagiiw.html
تازه ترین اخبار