بازگشت قیمت‌ سکه و طلا بر مدار صعودی

11 تير 1400 ساعت 17:09

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم کاهش قیمت‌ها در بازارهای جهانی، قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی با توجه به صعود نرخ ارز، تحت تاثیر اخبار سیاسی-اقتصادی مذاکرات، مجددا از مسیر کاهش قیمت بازگشته و طی یک هفته اخیر صعودی پیش رفته است.


به گزارش اخباربانک، محمد کشتی‌آرای با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت، تغییرات قیمت اونس جهانی بسیار مختصر بود، اظهار کرد: قیمت اونس در بازارهای جهانی در حالیکه طی هفته‌های گذشته سیر صعودی داشت،  شرایط خرید و فروش و همچنین تاثیر رمزارزها سبب شد که قیمت اونس جهانی در دو هفته اخیر رو به کاهش گذاشته و به نوعی در یک هفته گذشته، از ثبات نسبی برخوردار شد. در این هفته، قیمت اونس جهانی با شش دلار کاهش به ۱۷۷۶ دلار رسید.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، ادامه داد: برخلاف کاهش قیمت اونس جهانی، نرخ ارز در داخل کشور در هفته گذشته (و بطور کلی طی ۱۰ روز اخیر) از کانال ۲۳ هزار تومان به کانال ۲۴ هزا تومان و در نهایت در پایان معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به کانال ۲۵ هزار تومان صعود پیدا کرد؛ بطور متوسط حدود ۱۰۰۰ تومان هر دلار آمریکا در این هفته افزایش قیمت پیدا کرد.  

وی تاکید کرد: افزایش نرخ ارز باتوجه به نگاه بازار به مذاکرات وین و به سبب اخبار و صحبت‌های پیرامون مذاکرات بوده است و در مجموع فعلا نرخ ارز تحت تاثیر نتیجه مذاکرات خواهد بود که چنانچه مثبت پیش رود، کاهش و اگر به نتیجه نرسد، بدین شکل افزایش خواهد یافت.  

سکه ۲۷۰ هزار تومان و طلا بیش از  ۱۸ هزار تومان گران شد
این مقام صنفی ضمن اشاره بر تاثیرگذاری این دو عامل بر قیمت‌ سکه و ‌طلا در بازارهای داخلی، در رابطه با تغییرات قیمت‌ها طی یک هفته اخیر، گفت: این افزایش قیمت ارز در این هفته سبب شد که هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید با ۲۷۰ هزار تومانی افزایش به ۱۰ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان برسند. همچنین هر قطعه نیم سکه و ربع سکه هر یک ۱۵۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته رشد قیمت داشته و به ترتیب نیم سکه به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه به سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده‌اند.

کشتی‌آرای افزود: سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با کاهش ۵۰ هزار تومانی هفتگی در آخرین معاملات دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز قیمت دارد. به همین ترتیب هر مثقال طلای آب شده با افزایش ۸۰ هزار تومانی به چهار میلیون و ۶۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۱۸ هزار و۵۰۰ تومانی به یک میلیون و ۷۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.  

حباب سکه ۹۰ هزار تومان بزرگتر شد 
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان با بیان اینکه معاملات در این هفته بطور متوسط افزایشی بود، اظهار کرد: سطح معاملات و دادوستدها طی هفته‌ای که گذشت بیشتر شده بود و این در حالی بود که طی دو هفته پیش از آن، سطح معاملات در بازار تحت تاثیر انتخابات به شدت کاهش پیدا کرده بود اما در این هفته مجددا معاملات و دادوستدها به جریان عادی خود بازگشت. تقاضا برای خرید سکه طرح جدید جهت سرمایه‌گذاری‌های خرد افزایش پیدا کرد و به همین دلیل هم حباب سکه در این هفته با ۹۰ هزار تومان افزایش، به ۳۵۰ هزار تومان رسید که همین افزایش حباب سکه نشان‌دهنده وجود تقاضا در بازار است./ایسنا
 


کد مطلب: 80931

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/80931/بازگشت-قیمت-سکه-طلا-مدار-صعودی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com