۰
چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۸

مقصد جدید قیمت سکه را ببینید

اگر قیمت دلار بالای ۲۵ هزار تومان بماند و قیمت طلا نیز دچار ریزش نشود قیمت سکه می تواند از مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار عبور کند.
مقصد جدید قیمت سکه را ببینید
به گزارش اخباربانک، قیمت سکه امامی روز سه شنبه نیز نتوانست از مقاومت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کند. عدم عبور فلز گران بهای داخلی از مرز یاد شده در شرایطی رخ داد که دلار در بازار داخلی توانسته بود، با قدرت از مقاومت ۲۵ هزار تومانی عبور کند.

معنی رفتار سکه بازان از نوسان قیمت دلار
به گفته فعالان، عدم مرزشکنی سکه در روز صعود معنادار دلار، برای برخی از بازیگران با تجربه فلز گران بهای داخلی به معنای آن است که برای خریدهای بیشتر باید جانب احتیاط را رعایت کنند. در واقع وقتی صعود معنادار دلار نمی تواند سکه را از مقاومت حساس عبور دهد، نشان دهنده آن است که فلز گران بهای داخلی با ضعف نسبی تقاضا مواجه است.

چرا سکه نتوانست مرزشکنی کند؟
برخی فعالان باور دارند، نزول قیمت طلا در بازارهای جهانی موجب شد که سکه بازان متهورانه رفتار نکنند. روز گذشته اونس طلا نه تنها به سوی مرز هزار و ۸۰۰ دلاری حرکت نکرد که در مقطعی تا محدوده هزار و ۸۵۰ دلاری عقب نشینی کرد. در واقع، نزول اونس طلا نتوانست قیمت سکه را در جهت کاهشی قرار دهد، ولی موجب شد که سرعت حرکت فلز  گران بهای داخلی کند شود.

 برخی  دیگر از معامله گران باور داشتند که سکه بازان به دلیل عدم اطمینان نسبت به رفتار آینده قیمت دلار، با جسارات زیادی وارد بازار نشدند. از این زاویه دید، در صورتی که دلار امروز بالای خط ۲۵ هزار تومانی باقی بماند، می توان شاهد افزایش بیشتر قیمت سکه بود.

 تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه بتواند بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت شود، می تواند خود را حتی به بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برساند. شماری از افزایشی های بازار سکه حتی نسبت به صعود بهای اونس طلا در روز چهارشنبه خوشبین هستند.

مقصد جدید قیمت سکه را ببینید
https://akhbarbank.com/vdcaeona.49nw615kk4.html
تازه ترین اخبار