عملکرد تسهیلات پرداختی سال گذشته بانک‌ها

25 خرداد 1400 ساعت 9:52

طبق اعلام بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی طی سال گذشته با رشد ۹۴.۸ درصدی همراه شده است.


به گزارش اخباربانک، بانک مرکزی اعلام کرد: تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی سال گذشته به بخش‌های اقتصادی  18.9هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، 94.8 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، سهم تسهیلات در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی 12 ماهه سال جاری  11.6هزار میلیارد تومان معادل 61.3 درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل  121.1 درصد افزایش دارد.

سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن هم 4.3 هزار میلیارد تومان است که حاکی از سهم 37.4 درصدی و تخصیص 11.6 هزار میلیارد تومان به تمام بخش‌های اقتصادی است.

از 5.7 هزارمیلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده به این بخش، 4.3هزار میلیارد تومان معادل 75.1 درصد در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شد که حاکی ازاولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

همچنان باید در تداوم مسیر جاری، ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن ظرفیت تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد بود. بر این اساس باید به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌هابه سمت بازار سرمایه به عنوان ابزار مهم درتامین مالی طرح‌های اقتصادی توجه کرد.


کد مطلب: 80717

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/80717/عملکرد-تسهیلات-پرداختی-سال-گذشته-بانک-ها

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com