۰
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۴

دو تغییر مهم در سازمان بورس

انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار برای مشاهده عموم و همچنین فراخوان این سازمان برای صدور مجوز تاسیس شرکت کارگزاری دو تغییر مهم در این سازمان است.
دو تغییر مهم در سازمان بورس
اکبر زمانی: سازمان بورس فراخوانی را به منظور صدور مجوز تأسیس شرکت کارگزاری صادر کرده است، درواقع به موجب اختیارات حاصله از بندهای ۲ و ۶ مادۀ ۷ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ۱۳۸۴ و به منظور توسعه و تقویت جایگاه نهادهای مالی در بازار سرمایه و ارائه خدمات بهتر به سرمایه گذاران در بازار سرمایه، با توجه به تقاضای فعالان بازار سرمایه در خصوص تاسیس شرکت کارگزاری، دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری در تاریخ دهم خردادماه ۱۴۰۰ به تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.

بر این اساس، همه متقاضیان تأسیس شرکت کارگزاری می توانند درخواست‌های خود را بر اساس دستورالعمل مذکور جهت بررسی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند. در این راستا متقاضیان تأسیس شرکت کارگزاری از تاریخ ۲۲ خردادماه می‌توانند درخواست و مدارک مورد نیاز را به دبیرخانه سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

انتشار صورت‌های مالی سازمان
تغییر مهم دیگر در سازمان بورس و اوراق بهادار، انتشار صورت‌های مالی این سازمان برای نخستین مرتبه است.

به گفته محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در راستای ارتقای شفافیت، صورت‌های مالی سازمان برای نخستین بار برای عموم مردم و فعالان بازار منتشر خواهد شد.

بدین ترتیب، در چند روز آینده صورت‌های سازمان برای اولین بار منتشر خواهد شد و از این طریق فعالان بازار، نهادهای مالی، اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند گزارش سازمان عملکرد آن را مشاهده کنند. با این اقدام، سازمان بورس و اوراق بهادار نیز مانند هر نهاد عمومی دیگری که باید اصل شفافیت را رعایت کند، عملکرد مالی‌اش در عملکرد دید و قضاوت عموم مردم قرار خواهد گرفت و در این ساختار بر میزان شفافیت بازار سرمایه افزوده خواهد شد.
https://akhbarbank.com/vdchw-n6.23nvmdftt2.html
تازه ترین اخبار