۰
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵

خیز طلا برای کاهش بیشتر قیمت

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار کاهش یافت اما بازده پایینتر اوراق خزانه و چشم انداز تداوم سیاستهای انبساطی افت قیمتها را محدود کرد.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۸۸۴ دلار و ۷۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه در واکنش به آمار مایوس کننده اشتغال ماهانه آمریکا بیش از یک درصد صعود کرده بود.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۸۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA اظهار کرد: اگرچه طلا در معاملات اخیر تصحیح قیمت پیدا کرده اما عوامل بنیادین مثبت همچنان به قوت خود باقی مانده اند. تنها عاملی که ممکن است روند صعودی طلا را تغییر دهد افزایش بازده اوراق خزانه خواهد بود.

شاخص دلار در ۹۰.۱۴۱ واحد ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

در این بین آمار اشتغال ماهانه آمریکا که ضعیفتر از حد مطلوب بود نگرانی سرمایه گذاران نسبت به احتمال آغاز تعدیل سیاستهای انبساطی از سوی بانک مرکزی آمریکا را فرونشاند. نرخهای بهره اندک ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را ضعیف کرده و در عوض جذابیت سرمایه گذاری در طلا را تقویت می کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به پایین ۱.۶ درصد سقوط کرد و نزدیک به پایینترین رکورد یک هفته اخیر ایستاد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است به محدوده ۱۸۶۴ تا ۱۸۷۷ دلار عقب نشینی کند زیرا موفق نشده است مقاومت در مرز ۱۸۹۸ دلار را بشکند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۲۷ دلار و ۵۸ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۸۴۱ دلار و ۲۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۱۶۴ دلار و ۳۷ سنت معامله شد.
 
https://akhbarbank.com/vdcdn90j.yt0zf6a22y.html
تازه ترین اخبار