۰
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

موج جدید صعود طلا در بازار جهانی

قیمت طلا روز دوشنبه تحت تاثیر کاهش بازده اوراق قرضه و نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در بعضی کشورهای آسیایی، به بالاترین حد در بیش از سه ماه گذشته صعود کرد.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۸۵۴ دلار و ۹۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۸۵۴ دلار و ۴۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ، استراتژیست شرکت دیلی فارکس در این باره گفت: بازده اوراق خزانه کاهش پیدا کرده و به نظر می رسد نگرانیهایی نسبت به شیوع مجدد ویروس در سنگاپور، تایوان و به طور کلی بازارهای آسیا اقیانوسیه وجود دارد که تقاضا برای دارایی امن را افزایش داده است.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به پایین ترین حد در یک هفته گذشته نزول کرد و هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کمتر کرد.

سنگاپور پس از انتشار بالاترین آمار ابتلا در ماههای اخیر، اکثر مدارس را از روز چهارشنبه تعطیل می کند. تایوان هم محدودیتهای جدیدی برای تجمعات و رفت و آمد وضع کرده است. در هند که دومین کانون بزرگ ابتلا به کووید ۱۹ پس از آمریکا است، آمار ابتلا روز یکشنبه به حدود ۲۴.۷ میلیون نفر رسید.

سرمایه گذاران اکنون منتظر جزییات نشست سیاست پولی ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا هستند که روز چهارشنبه منتشر می شود تا به ارزیابی روند سیاست پولی و دیدگاه مقامات بانک مرکزی درباره رشد تورم بپردازند.

به گفته یانگ، تورم عامل قوی رشد قیمت طلا در کوتاه مدت و میان مدت خواهد بود. همیشه نگرانیهایی نسبت به تعدیل سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا وجود داشته اما جدیدترین آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا این نگرانیها را تا حدود زیادی تخفیف داده است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا متعهد شده است نرخهای بهره را تا زمانی که اقتصاد به اشتغال کامل برسد و نرخ تورم به دو درصد افزایش پیدا کند، در رکورد پایین حفظ کند. طلا که پناه امن دارایی در برابر تورم است، از این وضعیت سود خواهد برد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۷ دلار و ۶۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۲۲۸ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۸۹۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.
https://akhbarbank.com/vdcizpav.t1auy2bcct.html
تازه ترین اخبار