۰
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۳

زمان دومین عرضه اولیه سال قطعی شد

زمان قطعی واگذاری ۱۵ درصد از سهام تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان برای چهارشنبه جاری تعیین شد تا دومین شرکت جدید در سال جاری وارد بازار شود.
زمان دومین عرضه اولیه سال قطعی شد
به گزارش اخباربانک، با گذشت حدود دو ماه از سال جاری و در حالی عرضه اولیه سهام شرکت های بورسی و فرابورسی با شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان در 22 اردیبهشت شروع شد که پس از گذشت یک هفته، دومین سهم جدید هم وارد بازار می شود .

به این ترتیب، 13 درصد از سهام تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان شامل 65 میلیون سهم با محدوده قیمت 7129 تا 7842 ریالی هر سهم و سهمیه 130 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی چهارشنبه هفته جاری در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه می شود که به نقدینگی 102 هزار تومانی نیاز است.

تامین سرمایه امید و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی حکمت ایرانیان یکم هم متعهد خرید 33.33 و 16.67 درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه هستند. همچنین 10 میلیون سهم دیگر معادل دو درصد از سهام روز بعد از عرضه اولیه یعنی یکم خرداد به صندوق های سرمایه گذاری تعلق گیرد.

براساس این گزارش، در ترکیب سهامداری این شرکت با 91 نیروی انسانی، سرمایه گذاری صنعت و معدن اعتماد ایرانیان با 50.2 درصد، گروه صنعتی و معدنی زرین خاورمیانه با 47.3 درصد، بنیاد نیکوکاری جمیلی و توسعه تجارت امید ایرانیان هرکدام با 0.2 درصد و شرکت بازرگانی جمیلی با 2 درصد حضور دارند. سرمایه شرکت در بدو تاسیس 10 میلیون تومان بوده که طی چهار مرحله افزایش سرمایه به 50 میلیارد تومان رسیده است.

برنامه افزایش سرمایه آتی
شرکت در نظر دارد جهت تکمیل زنجیره تولید و با توجه به موقعیت مکانی نسبت به خرید سهام مدیریتی شرکت ذوب گران رنگین فلز( تولید کننده شمش سرب و شمش نقره) اقدام کند و سهامداران اصلی آمادگی را جهت تامین سرمایه مورد نیاز اعلام کرده و می‌تواند در قالب افزایش سرمایه در سال های آتی در نظر گرفته شود.

شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان تنها شرکت تولیدی است که مجوز تولید کنسانتره سولفوره را در اختیار دارد و به نوعی تولید و فرآوری این محصول در انحصار این مجموعه تولیدی است.
 
https://akhbarbank.com/vdceox8v.jh87ni9bbj.html
تازه ترین اخبار