۰
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۶

پیش بینی افزایش قیمت طلا در روزهای آینده

بر اساس آخرین نظرسنجی سایت جهانی کیتکو نیوز کارشناسان و سرمایه گذاران به دلیل فشار های تورمی و عدم اطمینان نسبت به شرایط اقتصادی انتظار دارند که قیمت طلا در روز های آینده یک روند صعودی را تجربه کند.
به گزار اخباربانک، هفته گذشته بازار طلا نوسانات زیادی را تجربه کرد اما توانست هفته را صعودی به پایان برساند. کارشناسان بر این باورند که طلا توانایی عبور از مقاومت 1850 دلار را داشته و می تواند صعود های بیشتری را از خود نشان دهد.

به اعتقاد رابین بار کارشناس بازار، سوالی که هم اکنون برای بازار وجود دارد این است که با وجود افزایش تورم، آیا فدرال رزرو سیاست های مالی خود را تغییر داده و نرخ بهره را افزایش می دهد؟

وی در ادامه بیان کرد که از نظر وی و با توجه به داده های اقتصادی که در حال حاضر منتشر شده است همچنان فضا برای ثابت ماندن سیاست های فدرال رزرو وجود داشته که می تواند برای قیمت طلا بسیار مناسب باشد.

در نظر سنجی که سایت جهانی کیتکو نیوز در هفته گذشته برگذار کرد، 13 تحلیلگر وال استریت شرکت کردند که ده نفر از آنها افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند. دو نفر از کارشناسان موضع بی طرف نسبت به قیمت طلا نشان دادند و تنها یک نفر پیش بینی کرد قیمت طلا حرکت نزولی از خود نشان خواهد داد.

پیش بینی 464 سرمایه گذار شرکت کننده در این نظر سنجی نیز بسیار شبیه به تحلیلگران بود. 330 نفر از سرمایه گذاران معتقد بودند طلا در روز های آینده صعودی شده و هشتاد نفر از آن ها معتقد بودند قیمت طلا نزولی حرکت خواهد کرد. 54 نفر از سرمایه گذاران نیز موضع خنثی برگزیدند.

البته باید این نکته را در نظر داشتن که به دلیل بروز برخی مشکلات فنی از طرف سایت جهانی کیتکو، تعداد سرمایه گذاران شرکت کننده در این نظر سنجی بسیار کمتر از حد معمول بود.

شان لوسک تحلیلگر بازار طلا گفت که وی به دلایل افزایش تورم و همچنین افزایش تنش های ژئوپولتیک خاورمیانه و درگیری ها میان رژیم اسرائیل و فلسطین در نوار غزه معتقد است طلا صعودی خواهد ماند.

وی در ادامه گفت که انتظار دارد طلا بتواند سطح کلیدی 1850 دلار که میانگین تحرک 200 روزه طلا است را از آن خود کرده و به سمت 1900 دلار حرکت کند.

آدریان دی دیگر تحلیلگر بازار طلا نیز گفت که به دلیل افزایش تورم سرمایه گذاران برای بار دیگر به سمت بازار طلا حرکت خواهند کرد و تثاضا برای این فلز گرانبها را افزایش خواهند داد.

وی گفت سرمایه گذاران در ماه های ابتدایی سال طلا را رها کردند و به سمت بازار های دیگر حرکت کردند اما با افزایش انتظارات تورمی به سمت این بازار بازگشتند.

با این وجود همه کارشناسان انتظار ندارند که قیمت طلا افزایشی شود. مارک چندلر کارشناس بازار طلا معتقد است حرکت صعودی در بازار طلا کمی بیش از حد بوده و لازم است احتیاط لازم صورت پذیرد.
https://akhbarbank.com/vdcdzs0j.yt0zs6a22y.html
تازه ترین اخبار