۰
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۸

قیمت اوراق مسکن افزایش یافت

قیمت اوراق مسکن نسبت به اوایل ماه جاری کمی افزایشی بوده و بر این اساس زوج های تهرانی باید برای دریافت وام ۲۴۰ میلیون تومانی، حدود ۲۷ میلیون تومان پرداخت کنند.
به گزارش اخباربانک، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می دهد که تسه (اوراق) سال ۱۳۹۸ برای خردادماه ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر با قیمت ۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان، در مرداد با قیمت ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان و در شهریور با قیمت ۵۵ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد می شود.

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال ۱۳۹۸ نیز به ترتیب ۵۴ هزار و ۷۰۰ تومان، ۵۵ هزار و ۱۰۰ تومان و ۵۴ هزار و ۷۰۰ تومان بوده و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی نیز با قیمت ۵۴ هزار و ۸۰۰ تومان و در ماه های بهمن و اسفند همان سال نیز با قیمت‌های ۵۴ هزار و ۶۰۰ داد و ستد می‌شود.

قیمت تسه از فروردین تا اسفندماه سال گذشته
همچنین برای سال ۱۳۹۹ تسه فروردین ۵۵ هزار و ۶۰۰۰ تومان، اردیبهشت ۵۵ هزار و ۱۰۰ تومان و خردادماه هم ۵۴ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال ۱۳۹۹ با قیمت ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان، در مرداد ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان و در شهریور ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در مهر و آبان و اذرماه ۵۵ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت داشته اند. قیمت این اوراق در دی سال گذشته نیز ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان، در بهمن ماه ۵۵ هزار و۲۰۰  تومان و در اسفندماه نیز ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان است که این گزارش نیز بر اساس قیمت اسفند ماه سال گذشته نوشته شده است.

 قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی
بر این اساس، با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود، برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۵۵هزار و ۸۰۰ تومانی ۱۱ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان می شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ چهار میلیون و ۴۶۴هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۱۵ میلیون و۶۲۴ هزار تومان می رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان می شود که همراه با هزینه چهار میلیون و ۴۶۴ تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۲۶ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها
سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن هشت میلیون و ۹۲۸ هزار تومان است.

این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن شش میلیون و ۶۹۶ هزار تومان می شود.
منبع:ایسنا
https://akhbarbank.com/vdccx1q4.2bqxi8laa2.html
تازه ترین اخبار