مزایده بانک تجارت شکست خورد

22 ارديبهشت 1400 ساعت 10:45

بانک تجارت در عرضه سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان در به دلیل نبود متقاضی، موفق به فروش نشد.


به گزارش اخباربانک، این بانک با توجه به تکالیف مقرر در ماده 16 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، آگهی واگذاری سهام متعلق به خود را (فولاد مبارکه اصفهان و توسعه مولد نیروگاهی جهرم) از طریق شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران ارائه کرده است.

براین اساس، "وتجارت" اعلام کرد: این بانک با توجه به تکالیف مقرر در ماده 16 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی، آگهی واگذاری سهام متعلق در فولاد مبارکه و توسعه مولد نیروگاهی جهرم را از طریق بورس تهران و فرابورس ارائه کرد که سهام فولاد مبارکه 12 اردیبهشت عرضه شد اما به دلیل نبود متقاضی، عرضه سهام منتج به فروش نشد. با توجه به اینکه قیمت اعلامی از سوی متقاضیان، حد نصاب قیمت پایه مزایده را رعایت نکرده، مزایده فاقد برنده است.

بنابراین گزارش، بانک تجارت در نظر داشت بلوک 2.49 درصدی سهام شرکت فولاد مبارکه را بطور یکجا و نقد در بازار اول معاملات بورس به فروش برساند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم 1815 تومان و قیمت پایه کل 9.4 هزار میلیارد تومان تعیین شده بود.

همچنین بانک تجارت در نظر داشت بلوک 16.68 درصدی سهام شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم را بطور عمده و نقد در بازار دوم  فرابورس به فروش برساند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم 700 تومان، قیمت پایه کل 2.8 هزار میلیارد تومان و سپرده حضور در رقابت 282 میلیارد تومان تعیین شده بود.
 


کد مطلب: 80305

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/80305/مزایده-بانک-تجارت-شکست-خورد

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com