۰
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۵

فروش آبشاری حقوقی های بانک صادرات در بورس

در روزیکه شاخص کل بورس با ریزش بیش از ۱۳ هزار واحدی روبرو بود و کماکان انتظار یاری رساندن حقوقی های بازار وجود داشت اما بررسی ها نشان می دهد که اشتهای سیری ناپذیری حقوقی ها در فروش که موجب التهاب بیشتر بازار سرمایه می شود ادامه دارد.
در حالی که بانک مرکزی نرخ جدید تسعیر ارز برای بانکها را اعلام کرد و در شرایطی که روز دوشنبه انتظار می رفت بازار سرمایه با لیدر شدن بانکهای بزرگ بورسی وضعیت بهتری پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد و ریزش شاخص به ۱ میلیون و ۱۶۷ هزار اثبات کرد که در شرایط کنونی تنها باید به معجزه دلخوش بود وگرنه صف کشی کارشناسانه جهت بهبود اوضاع بورس با همه جلسات ریز و درشتش تا بحال باید نتیجه ای در خورد می داد که نشد و قربانیان اصلی این موضوع نیز بدون شک سهامداران خرد هستند.

بررسی ها نشان می دهد که در بین نمادهای بانکی نماد وبصادر که متعلق به بانک صادرات است در روز نا امید کننده بورس شاهد فروش آبشاری حقوقی هایش بود. این نماد امروز در حالی به صف فروش نشست که با قیمت پایانی ۲ هزار و ۲۰۳ ریال بسته شد و نسبت به روز قبل ۲.۳۵% کاهش را ثبت کرد.

حقوقی های این نماد امروز ۲۴ درصد فروشنده بودند و بیش از ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار سهم فروختند در طرف دیگر تعداد خریداران حقوقی نماد وبصادر ۳ نفر بود که مقابل ۷ نفر فروشنده خیلی به چشم نمی آید.

انتظاری که از حقوقی های بانکهای بزرگ در شرایط فعلی می رود حمایت تمام قد از بازار سرمایه است با توجه به اینکه برای بانکها در جهت حمایت از بازار تدابیر خوبی اندیشیده شده اما فروش آبشاری به این صورت تنها به التهاب بازار دامن خواهد زد.
https://akhbarbank.com/vdcevz8v.jh87vi9bbj.html
تازه ترین اخبار