پیش بینی افزایش درآمد بانک پارسیان با اعمال نرخ جدید تسعیر ارز

15 ارديبهشت 1400 ساعت 11:40

بانک پارسیان از پیش بینی افزایش درآمد باتوجه به وضعیت مثبت باز ارزی ۳۳۲ میلیون دلاری، اعمال نرخ تسعیر و ... خبر داد که پس از تهیه صورت های مالی، آثار واقعی اعلام می شود.


به گزارش اخباربانک، بانک پارسیان با تعیین نرخ تسعیر ارز توسط بانک مرکزی برای پایان سال مالی 99 از پیش بینی افزایش درآمد باتوجه به وضعیت مثبت باز ارزی 332 میلیون دلاری و ... خبر داد که پس از تهیه صورت های مالی، آثار واقعی اعلام می شود و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.

براین اساس، "وپارس" اعلام کرد: طبق بخشنامه 11 اردیبهشت بانک مرکزی، نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی برای گزارشگری مالی پایان سال مالی 99 به منظور اعمال در دفاتر بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی و تهیه صورت های مالی، مبلغ 19 هزار تومان برای هر یورو و 15.9 هزار تومان برای هر دلار آمریکا و سایر اسعار بر مبنای نرخ برابری آن به یورو در پایان اسفند سال 99 تعیین شود.

بنابراین با توجه به وضعیت مثبت باز ارزی بانک حدود 332 میلیون دلار در 30 اسفند 99 و با اعمال نرخ های قید شده در بخشنامه فوق و لحاظ هزینه مطالبات مشکوک الوصول و مالیات متعلقه، قطعاً بانک با افزایش درآمد مواجه خواهد شد که تعیین آثار واقعی آن بر صورت سود و زیان بانک، مستلزم تکمیل فرآیند تهیه صورت های مالی بانک و حسابرسی آن و نیز رسیدگی مقامات مالیاتی خواهد بود.
 


کد مطلب: 80186

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/80186/پیش-بینی-افزایش-درآمد-بانک-پارسیان-اعمال-نرخ-جدید-تسعیر-ارز

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com