کرونا شرکت های بیمه ای را سودآور کرد!

15 ارديبهشت 1400 ساعت 9:34

یک کارشناس بیمه گفت: در حالی که بسیاری از شرکت ها در دورن کرونا کمرشان شکسته است، اما شرکت ها ی بیمه ای در کشور سالی پر از سود را پشت سر گذاشته اند.ولی هیچ تغییر ملموسی در روند سرویس دهی و خدمات خود ایجاد نکردند.


پویا صالحی در گفت و گو با خبرنگار اخباربانک، با بیان اینکه در مقام مقایسه شرکت های اینترنتی، مواد شوینده و غذایی با تلاش بسیار و تولید توانستند در دوران کرونا به سود دهی خوبی دست یابند، اظهارداشت: اما شرکت های بیمه ای در ایران بدون هیچ زحمتی و به لطف کرونا سود خوبی نصیبشان شد.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها شرکت های بیمه ای برای اینکه مشتریان خود در مدت کرونا خانه نشین شده بودند، بخشی از حق بیمه را به مشتری عودت دادند، اما در ایران مشتری باید تا ریال آخر حق بیمه را اخذ کردند.

صالحی تاکید کرد: بعنوان مثال وقتی شخصی ماشین خود را بیمه بدنه کرده اما در دوران کرونا نتوانسته از خانه بیرون رود چرا باید مشمول تخفیف نشود؟وقتی بسیاری از تجارت ها و افراد با تورم و گرانی و بیکاری دست و پنجه نرم می کنند شرکت های بیمه هم می توانستند به یاری این افراد بیایند و حداقل تخفیف به مشتری ارائه دهند.

وی با بیان اینکه با نگاهی به صورت های مالی شرکت های بیمه خصوصی متوجه می شوید در گزارشات مالی خود سود شناسایی کردند، افزود: این سود ها ناشی از کاهش رفت و آمد جاده ای و به تبع آن کاهش تصادفات بوده است.

صالحی گفت: در ایران شرکت های بیمه ای مانند قارچ رشد کرده اند بدون اینکه حتی یک نوآوری جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تنها نوآوری آنها تخفیف و قسطی کردن برخی بیمه ها بوده است، افزود: چرا باید همچنان برای دریافت خسارت مردم مراجعات حضوری داشته باشند؟مگر در دوران کرونا شرکت های دیگر خلاقیت نداشته اند؟چرا بیمه ها همچنان فقط فکر فروش هستند؟

این کارشناس بیمه تصریح کرد: در یکسال اخیر چندین مجوز گوناگون به متقاضیان بیمه داری داده شده و تنها کمیت رشد کرده است.

وی گفت: شرکت های بیمه باید از پوسته قدیمی خود که شعبه داری و فروش سنتی است خارج شوند و هر چه بیتشر به سمت خدمات آنلاین حرکت کنند.

صالحی تاکید کرد: بیمه مرکزی بعنوان متولی امور صنعت بیمه باید در این یکسال اخیر صنعت بیمه را از حالت دستی و کاغذی در حوزه فروش و خدمات پس از فروش به سمت اینترنتی می برد. هر چند در بخشی از حوزه ها شرکت های استارت آپ وارد شده اند اما هنوز راه درازی پیش رو دارد.


کد مطلب: 80175

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/80175/کرونا-شرکت-های-بیمه-سودآور

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com