۰
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۶

رقیب چینی فراری و لامبورگینی رونمایی شد

 
 رقیب چینی فراری و لامبورگینی رونمایی شد
فاو (FAW) خودروساز دولتی چینی با عرضه مجموعه‌ای از مدل‌های جدید قصد دارد در بازار ماشین‌های سوپر اسپرت با فراری و لامبورگینی رقابت کند.

اولین مدل از این مجموعه به نام S9 در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد. S9 با همکاری شرکتی به نام سیلک (Silk) ساخته شده که آمریکایی است، اما کارخانه‌اش در ایتالیا و در منطقه‌ای است که کارخانه‌های فراری، لامبورگینی و مازراتی در آن قرار دارد. ماشین‌هایی که سیلک-فاو می‌سازد با نام هانگ‌کی فروخته می‌شود که لوکس‌ترین مارک خودرو در چین است.

ماشین‌های سیلک-فاو را والتر داسیلوا، یکی از مشهورترین طراحان خودرو طراحی می‌کند. آقای داسیلوا سابقه کار در آلفارومئو، لامبورگینی و آئودی را دارد و حدود ده سال به عنوان مدیر طراحی گروه فولکس‌واگن با شرکت‌های زیرمجموعه این گروه نظیر بوگاتی، بنتلی و پورشه کار کرده است.

xl5dl29q7cd0vpevano.jpg
اطلاعات فنی S9 به طور رسمی منتشر نشده اما گفته می‌شود موتور هیبرید-الکتریکی ماشین ۱۴۰۰ اسب بخار نیرو دارد، حداکثر سرعتش ۴۰۰ کیلومتر در ساعت است و سرعتش در کمتر از دو ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

قرار است تنها ۹۹ دستگاه S9 ساخته شود. تولید ماشین از سال آینده آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از تابستان امسال آن را پیش‌خرید کنند. قیمت ماشین به طور رسمی اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود حدود ده میلیون یوان (حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار) باشد.

سیلک و فاو قرار است بیش از یک میلیارد دلار و ۲۰۰ میلیون دلار در شرکت مشترک خود سرمایه‌گذاری کنند و ساخت سه مدل دیگر را در برنامه دارند. سیلک هفته گذشته اعلام کرد که آمادئو فلیسا، مدیر سابق فراری را هم به عنوان مشاور استخدام کرده است.
https://akhbarbank.com/vdchizn6.23nvqdftt2.html
تازه ترین اخبار