۰
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۸

عقبگرد طلای جهانی از بالاترین رکورد دو ماه اخیر

قیمت طلا تحت تاثیر اوج گیری دلار، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی از بالاترین قیمت دو ماه اخیر که روز دوشنبه به آن صعود کرده بود، عقب نشست و کاهش یافت.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۸۸ دلار و ۸۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز ۱۷۹۷ دلار و ۷۵ سنت صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۸۹ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۱.۴ درصد افزایش، در ۱۷۹۱ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس درباره روند روز جاری بازار گفت: معکوس شدن روند دلار آمریکا، اندکی روی قیمت طلا تاثیر گذاشته است. ارزش دلار با وجود موضع بانک مرکزی آمریکا در ادامه سیاست پولی انبساطی در آینده نزدیک، تحکیم شده است. طلا در جهت صعودی، با مقاومت در مرز ۱۸۰۰ دلار روبروست. اگر این مقاومت شکسته شود، راه برای صعود به سمت ۱۸۵۰ دلار و ۱۸۷۵ دلار گشوده می شود.

شاخص دلار در برابر سبدی از رقیبانش ۰.۲ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر ساخت.
جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: اقتصاد آمریکا عملکرد بهتری پیدا کرده اما هنوز از وضعیت ریسک خارج نشده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار اقتصادی که روز دوشنبه منتشر شدند نشان داد فعالیت بخش تولیدی آمریکا با روند آهسته تری در آوریل رشد کرد. سرمایه گذاران اکنون منتظر آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آوریل هستند که اواخر هفته جاری منتشر خواهد شد.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاها در شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: توسعه آهسته تر بخش تولید آمریکا این انتظارات که بانکهای مرکزی از جمله بانک مرکزی آمریکا نرخهای بهره را همچنان نزدیک صفر نگه خواهند داشت را تقویت کرد.

نرخهای بهره اندک هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش می دهد و این فلز را به سرمایه گذاری جذابتری تبدیل می کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۶ دلار و ۷۴ سنت رسید.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۲۳۱ دلار و ۴۶ سنت رسید.

هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۹۷۷ دلار و ۶۳ سنت رسید. بهای این فلز روز جمعه به رکورد ۳۰۰۷ دلار و ۷۳ سنت صعود کرده بود.
https://akhbarbank.com/vdcjiveo.uqeymzsffu.html
تازه ترین اخبار