۰
۱
یک کارشناس بانکی گفت: تحول در شبکه بانکی نباید به تغییر دکور و رنگ تابلو منتهی شود، بانک های دولتی و خصوصی نیازمند تغییر و تحول اساسی در بدنه و ساختار خود برای همگام شدن با تحولات روز دنیا و خواسته های مردم هستند.
تحول در بانک ها نباید به تغییر دکور و رنگ تابلو منتهی شود
امیر مسگری در گفت وگو با خبرنگار اخباربانک با بیان اینکه با توجه به محوری بودن بانک ها در نظام اقتصادی کشور اظهارداشت: در سال های گذشته اگر به آرشیو عکس های داخل شعب بانک ها نگاهی بیندازید متوجه می شوید که احترام به مشتری که رکن اصلی بانکداری است،در اولویت آخر بود و مشتری مجبور بود ایستاده مانند ارباب رجوع دنبال خدمات بانکی باشد.

وی با بیان اینکه در بیش از 20 سال گذشته و با ورود بانک های خصوصی سرویس دهی به مشتریان تغییر بسیاری کرده است، گفت: بانک های دولتی برای عقب نماندن از عرصه جذب مشتری خود را با خواسته های روز تا حدودی همراه کردند.

این کارشناس بانکی تاکید کرد: با وجود تمام تغییرات بصری و زیبایی در بانک ها، اما اصل مهم تحول در بدنه و ساختار بانک ها بویژه بانک های دولتی و شبه دولتی(بانک های دولتی واگذار شده) مغفول مانده است.

وی گفت: هنوز هم سیستم بانکی با همان رویه و سبک و سیاق سابق در حال فعالیت است.شاید در ارائه خدمات بویژه در بستر اینترنت و تلفن همراه تغییراتی از روی اجبار رخ داده است، اما هنوز هم بسیاری از کارها باید حضوری باشد.

مسگری ادامه داد: این روزها در دنیا حتی در کشورهای در حال توسعه ایجاد شعبه فیزیکی و خدمات پشت باجه کم کم در حال فراموشی است.اما می بینیم در ایران هنوز بانک ها تشنه راه اندازی شعب فیزیکی در نقاط گران شهرها هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه سیستم بانکی کشور حتی در حوزه بانک های خصوصی استقلال کافی ندارد، افزود: در سال های اخیر با نگاهی به اخبار اختلاس و فساد های رخ داده در حوزه بانکی متوجه می شوید که حتی در بانک های خصوصی هم باید تغییر جدی رخ دهد.این تغییر تنها در تغییر تابلو و رنگ نباید باشد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به رشد بورس در سال گذشته و تاثیر آن در بهبود صورت های مالی برخی از بانک های زیان ده گفت: بانک ها در این دو سال گذشته از بورس بهره بردند و چهره صورت های مالی خود را بهبود دادند.اما در اصل تغییری رخ نداد و بانک های بسیاری اکنون با زیان های سنگین مواجه هستند.

وی گفت: شاید بازنده اصلی در این رابطه مردم عادی باشند که با وجود رشد سهام بانک ها در بورس، همچنان درگیر دریافت وام های خرد و متوسط هستند.
https://akhbarbank.com/vdcgtq97.ak9zt4prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
رضا
Iran, Islamic Republic of
..كاملا درسته مقاله جالبي بود ،من الان72سالمه يادم بچه كه بودم با پدرم به بانك ملي ميرفتيم دقيقا بهمين شكل الان بود بخصوص رفتار كارمندان در اين حدود بيش از نيم قرن هيچ تغييري نكرده، متاسفانه پرسنل بانكهاي دولتي بسيار از خود راضي و مغرور و بي ادب هستند شايد دليلش نوع استخدام انها با بانكهاي خصوصي است.
تازه ترین اخبار