۰
۲
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۷

جلسه این هفته سران قوا برای حمایت از بورس

معاون اول رییس‌جمهور با اعلام مواضع درباره انتخابات ریاست جمهوری ، احمدی نژاد و... از برگزاری جلسه سران قوا در این هفته و با هدف حمایت دولت از بورس و سهامداران حقیقی خبر داد .
جلسه این هفته سران قوا برای حمایت از بورس
به گزارش اخباربانک، اسحاق جهانگیری درباره موضوعاتی مانند بورس ، حضور یا عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری ، احمدی نژاد و... اظهار نظر کرد و در کلاب هاوس انتخاب ، گفت : درحالی 100 لایحه دولت در مجلس خاک می خورد که این مجلس ، مجلس طرح ها است . به طوریکه لایحه شفافیت و تعارض منافع و 8 لایحه دیگر حتی در مجلس اعلام وصول نشده که خلاف قانون اساسی است. هر چند مجلس حق رد کردن دارد ولی حق ندارد اعلام وصول نکند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس ، رشد شاخص بورس را ناشی از عملکرد خود می دانند اما دولت را عامل ریزش قیمت ها معرفی می کنند . ولی با اطمینان اعلام می شود دولت هر حمایت مورد نیاز بازار سرمایه و سهامداران حقیقی را انجام می دهد و جلسه سران قوا در هفته جاری نیز در همین راستا است.

براساس این گزارش ، این در حالی است که بر خلاف دو وعده قبلی حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس و همچنین محمدباقر قالیباف ، طی دو شنبه دو هفته ، خبری از برگزاری این جلسه نشده بود. 

این مقام مسئول افزود: یکی از نقاط ضعف دولت، لکنت زبان است که در دور اول، درآمدهای افسانه ای نداشت اما دستاوردها مثبت بودند. کوتاهی از دولت بود که باید در همان آغاز ، اقدام به انتشار گزارشی جامع از آنچه از دولت قبل تحویل گرفته شد ، ارایه می کرد ولی روی برخی افراد به دلیل عدم پاسخ گویی بسیار زیاد می شود. هر دستگاهی که خود را فراتر از قانون اساسی می داند در کار اداره کشور اخلال می کند.

جهانگیری با اشاره به عدم پذیرش روحانی در انتخاب فرد دیگری برای معاونت در ابتدای دولت دوازدهم ، ادامه داد: سال ۹۶ با پیشنهاد هاشمی و خاتمی و موافقت روحانی  وارد صحنه انتخابات شدم. فعلا هم تصمیم بر عدم نامزد شدن در انتخابات دارم و ولی هیچ‌وقت هم از عدم نامزدی ، حرفی نزده ان و تابع تابع خرد جمعی هستم .

وی در مورد احمدی نژاد هم گفت : یکی از فسادهای دوره احمدی نژاد ، بابک زنجانی بود که با 4 امضای وزیر، بیش از 1.7 میلیارد دلار نفت  گرفت و پول نفت به نیروهای مسلح و انتظامی هم برنگشت . احمدی نژاد کاری کرد که تا 50 سال دیگر نمی توان به پول ها دسترسی پیدا کرد.
https://akhbarbank.com/vdchwzn6.23nvvdftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
زیان دیده بورس
Iran, Islamic Republic of
خب نمی میرید که یه براورد کنید ارزش سهام سهامداران حقیقی در اوج بورس وارزش فعلی سبد سهام .یه تسهیلات معادل درصدی از زیان حاصله را با بهره کم یا یارانه ای به حساب سهامداران جهت سرمایه گذاری مجدد اعطا نمایید .مثلا من حدود 250ریان دیدم .یه تسهیلات واعتبار 200میلیونی با بهره 7تا10درصد به حساب کارگزاری من جهت سرمایه گذاری در بازار سرمایه اعطا نمایید .بازگشت اقساط نیز از طریق کارگزاری به صورت ماهانه .انجام خواهد یافت .امروز که ارزش 460میلیونی سرمایه من شده 186میلیون .
پیشنهاد به سران قوا
Iran, Islamic Republic of
یک پیشنهاد کاغذی بدون اثار تورمی جهت ایجاد تحرک دربورس .اعطای تسهیلات معادل ارزش کل سبد سهام با بازگشت چهارساله در سررسید ونرخ بهره مثلا 10درصد وودونیم درصد کارمزد نگهداری حساب. فرایند کار .استعلام از سهامدار حقیقی حهت تمایل به دریافت تسهیلات .مثلا معادل 200میلیون ارزش سبد سهام !200میلیون اعتبار نیز به دارایی ایشان اضافه میشود .اختیار در نکهداری ویا معامله سهام همچنان برای سهامدار حقیقی وجود دارد. در این مثال ارزش تسهیلات وفرع ان در سررسید 300میلیون است .میزان بلوکه شده سهام ودارایی نقدی تا سررسید معادل حداقل 1/2 کل بدهی .در این مثال معادل 360میلیون تومان .ودر هر لحظه حداکثر با فرض ارزش سبد سهام 200میلیون تومانیو200میلیون دارایی نقدی!سهامدار فقط حق برداشت 40میلیون تومان خواهد داشت .هرگونه تعامل برای سهامدار حقیقی جهت خریدوفروش ازاد است منتها امکان برداشت مازاد بر نبلغ فوق تا تسویه حساب وجود نخواهد داشت ..حال اگرارزش سبد سهام ودارایی نقدی مبلغ 500میلیون بشود .سهامدار حداکثر 240میلیون میتواند برداشت نماید ..این طرح خام میتواند بدون تزریق نقدینگی که از بازار خارج شود. موجب تقویت وحمایت از بورس شود انجام کار کارشناسی .در این فرایند فقط با گردش کار کاغذی فی مابین بانکها وبورس وکارگزاریها زمینه حمایت از بازار سرمایه فراهم گردد .این طرح خام قابلیت بررسی وارزیابی دارد .
تازه ترین اخبار