۰
۲
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۱

بانک مرکزی: مسکن ارزان شد

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از معاملات مسکن در شهر تهران بیانگر آن است که در فروردین ماه سال 1400، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران، 293.2 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل 3.1 درصد کاهش یافته است.
به گزارش اخباربانک، البته متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران، در فروردین 1400 نسبت به ماه مشابه سال قبل 91.7 درصد افزایش یافته است.

در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 668 میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با 134.5 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است.ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال 99 به ترتیب 113.3 و 81.4 درصد افزایش نشان میدهد.

همچنین در ماه مورد گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 2 هزار و 100 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 60.3 درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 68.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در فروردین ماه سال 1300 نشان دهنده رشد به ترتیب 32.3 و 36.1 درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل می باشد.

«گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در فروردین ماه سال 1400» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

بانک مرکزی: مسکن ارزان شد
 
https://akhbarbank.com/vdcfxxdc.w6dxcagiiw.html
مشاهده نظر مخاطبان
مجید
Iran, Islamic Republic of
با این ارقام نجومی کی دیگه میتونه مسکن بخره
Iran, Islamic Republic of
300 درصد اضافه شده - 3 درصد کم شده - دمتون گرم
تازه ترین اخبار