۰
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴

بیمه آسیا بدهکارترین بیمه کشور

بدهکارترین شرکت بیمه ای کشور یعنی بیمه آسیا سهم رقم قابل توجهی را در این ردیف به خود اختصاص داده است. بیش از ۹۴ هزار میلیارد بدهی برای این شرکت بیمه ای در پایان نه ماهه ۹۹ به ثبت رسیده است.
به گزارش اخباربانک، سال ۹۶ و ۹۷ اعتراض بسیاری از شرکتهای دارویی و پخش به سبب پرداختن نشدن مطالباتشان توسط شرکتهای بیمه ای به گوش می رسید. خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در بهمن ماه سال ۹۷ از تعلل ۹ ماهه شرکتهای بیمه ای به شرکتهای دارویی و پخش خبر داد.

رئیس سازمان غذا و دارو نیز در بهمن ماه ۹۸ از بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی صنعت بیمه به شرکتهای دارویی و تجهبزات پزشکی سخن به میان آورد و در آن از بدهی قابل توجه دو سازمان بیمه‌گر تامین اجتماعی و بیمه سلامت پرده برداشت.
از این گذشته گلایه بسیاری از تجار کشور مبنی بر عدم پوشش بیمه ای توسط شرکتهای بیمه ای داخل کشور نیز از دیگر موضوعاتیست که باید به آن توجه کرد.

در عین حال ضریب نفوذ پائین بیمه در کشور نسبت به دنیا از دیگر موارد نگران کننده صنعت بیمه در کشور به نظر می آید که هنوز فکری برای آن نشده. در عین حال وضعیت بدهی شرکتهای بیمه در کشور و میزان افزایش و کاهش آن نیز مسئله ایست که باید مورد مداقه گویی قرار گیرد.
 
آسیا بدهکارترین بیمه کشور
وضعیت بدهی ۲۴ شرکت بیمه ای که در بخش خصوصی فعالیت می کنند و در بازار سرمایه نیز فعال هستند حکایت از بدهی ۸۲ هزار میلیارد تومانی آنان دارد. که بطور متوسط رقمی معادل ۳ هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان در ازای هر شرکت بیمه ای را شامل می شود که با دلار ۲۴ هزار تومانی سهم هریک از آنها را در این بدهی بیش از ۱۴۲ میلیون دلار نشان می دهد. و بدهی کل این شرکتها نیز با همین وضعیت به رقم قابل توجه ۳ میلیارد و ۴۱۶ میلیون دلار می رسد. بدهکارترین شرکت بیمه ای کشور یعنی بیمه آسیا سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

در این میان سهم شرکت بیمه آسیا بیش از سایر شرکت هاست. این شرکت بیمه با ۹۴ هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال بدهی پرچمدار بدهی شرکتهای بیمه ایست. بدهکارترین شرکت بیمه ای کشور که در پایان نه ماهه سال ۹۹ نسبت به پایان سال ۹۸ بدهی های خود را ۳۴ درصد روز به افزایش می بیند با سرمایه بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان به فعالیت می پردازد.
منبع: rasaderooz
https://akhbarbank.com/vdcbwgbw.rhbg0piuur.html
تازه ترین اخبار