کاهش نرخ سود بانکی تضمینی برای رونق بورس نیست

6 ارديبهشت 1400 ساعت 12:17

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت: اگر نرخ سود بانکی کاهش یابد ممکن است به بازارهای دیگر تمایل بیشتری داشته باشد و تضمینی وجود ندارد که کاهش نرخ سود بانکی موجب رونق بازار سرمایه شود.


محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: رمز ارزها اکنون به بازاری جذاب برای دارندگان نقدینگی بدل شده‌اند و البته ممکن است که سرمایه آنها در این بازار مجازی هم از دست برود بنابراین با کاهش نرخ سود بانکی بازار رمز ارزها می‌تواند مقصد بخشی از نقدینگی باشد که احتمال خروج از بانک‌ها را خواهد داشت.

وی افزود: باید ابتدا سران سه قوه راهکارهایی را که می‌تواند به خروج از وضعیت کنونی کمک کند بررسی کنند و همه وزارتخانه‌ها مکلف به حمایت از بازار سرمایه شوند به طور مثال وزارت نفت تکلیفی را برای خوراک پالایشگاه‌ها در نظر بگیرد و وزارت صمت از قیمـت‌گذاری خودرو، فولاد و سایر کالاهای صنعتی جلوگیری کند.

علیزاده خاطرنشان کرد:‌ همچنین قوه قضاییه باید حمایت خود را اعلام کند و با کسانی که سرمایه مردم را به خطر انداخته‌اند برخورد کند و دادگاهی ویژه برای رسیدگی به پرونده آنها تشکیل دهد. مجلس نیز باید اعلام آمادگی کند تا با قید فوریت هر آنچه که به نفع بازار سرمایه است را تدوین یا اصلاح کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ایجاد اعتماد به بازار بورس باید پیش از کاهش نرخ سود بانکی انجام شود تا بتواند زمینه هدایت احتمالی سپرده‌های بانکی به بازار سرمایه را فراهم کند و منتج به افزایش تولید در شرکت‌ها شود. متاسفانه در سال‌های گذشته هم که بازار سرمایه رونق مناسبی داشت، تولید رونق لازم را نداشته است و هیچ پتروشیمی یا پالایشگاه جدیدی در کشور ایجاد نشده است.

وی تاکید کرد: قرار نیست با سرمایه‌های مردمی که به بازار بورس هدایت شده‌اند، حقوق و دستمزد معوق پرداخت کرد و باید تبدیل به تولید شوند.


کد مطلب: 80056

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/80056/کاهش-نرخ-سود-بانکی-تضمینی-رونق-بورس-نیست

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com