۰
۱
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۸

دامنه نوسان سهام مثبت ۶ تا منفی ۳ درصد شد

از امروز تا اطلاع بعدی ، دامنه نوسان سهام همه شرکت های بورسی و فرابورسی حاضر در بازارهای اول و دوم معاملات بین مثبت ۶ تا منفی ۳ درصد خواهد بود .
به گزارش اخباربانک، طبق آخرین تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس برای اصلاح زیر ساختارهای بازار سرمایه ، دامنه نوسان سهام همه شرکت های بورسی و فرابورسی حاضر در بازارهای اول و دوم معاملات بین مثبت 6 تا منفی 3 درصد خواهد بود .

براساس این گزارش، دامنه نوسان انواع اوراق با درآمد ثابت، صندوق های قابل معامله، اختیار معامله، اختیار فروش تبعی ،آتی ،آتی سبد سهام و اوراق تسهیلات مسکن بدون تغییر خواهد بود.

در این میان قرار بود رویه جدید دستورالعمل رفع گره معاملاتی هم علاوه بر تغییر دامنه نوسان نا متقارن از امروز اجرا شود اما در پی اعتراض فعالان، سازمان بورس با احترام به نظر فعالان و به منظور رفع دغدغه های سهامداران اجرای این مصوبه را متوقف کرد .

بنابراین گزارش، پیش از این محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس از مصوبات جدید هیات مدیره مبنی بر بازنگری در دستورالعمل گره معاملاتی خبر داده بود به نحوی که امکان نقدشوندگی افزایش یابد. قرار بود مجموع حجم معاملات در ۵ روز از ۵ به ۲۰۰ درصد افزایش یابد البته دامنه نوسان در گره معاملاتی همان دو برابر باقی می ماند اما حجم مبنا در روز گره معادل یک سهم در نظر گرفته می شد.
https://akhbarbank.com/vdcft1de.w6d1vagiiw.html
مشاهده نظر مخاطبان
United Kingdom
پاراگراف آخر یعنی چه ؟
تازه ترین اخبار