۰
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۸

برترین هاچبک های اسپرت سال 2021

برترین هاچبک های اسپرت سال 2021
اکنون احتمالا این سوال ذهن شما را کمی به خود مشغول کرده که در سال 2021 خودروسازان بزرگ چه برنامه ‌ای برای جلب نظر عاشقانِ خودروهای هاچ‌بک داشته و کدام یک از آنها بهترین خودروهای هاچ‌بک را عرضه کرده‌اند؟ در این باره باید گفت که رقابتی بسیار جدی و نفس‌گیر در میان خودروسازان مشهور در جریان بوده و اگر در میان تمام هاچ‌بک‌های موجود در سال 2021 کنکاش کنید، قطعاً فقط نام 10 خودروی شگفت‌انگیز و جسور نظر شما و علاقه‌مندان به خودروهای هاچ‌بک را جلب خواهد کرد. بنابراین ما در خودرونویس تصمیم داریم که 10 هاچ‌بک مزبور را به شما معرفی کرده و به این ترتیب نگاهی به بهترین هاچ‌بک‌های جهان در سال 2021 بی‌اندازیم.
 
فورد فوکوس ST
فورد فوکوس st
فورد فوکوس ST به راحتی در میان بهترین و مقرون به صرفه‌ترین هاچ‌بک‌های اسپرتِ جهان قرار گرفته و در حال حاضر از فروش بسیار خوبی برخوردار است. فوکوس ST خودرویی سریع و خوش خُلق و خو است. این محصول دارای سیستم تعلیق پیشرفته و فرمانی عالی و سریع بوده و در مجموع از نظر هندلینگ، فورد فوکوس ST خودرویی چابک است و می‌توان به آسانی از آن برای ترددهای روزمره استفاده کرد. حداکثر سرعت فوکوس ST حدود 250 کیلومتر بر ساعت بوده و این محصول زیبا در 5.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.
 
رنو مگان RS
رنو مگان rs
کمپانی رنو خودروی مگان RS را در اشکال مختلف و با مشخصاتِ متفاوتی عرضه می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که شما برای خرید خودروی مزبور بین 30 تا بیش از 70 هزار دلار هزینه کنید. گران‌ترین نمونه مگان RS یا نسخه تروفی R آن به عنوان یکی از رکوردشکنان نوربورگ‌رینگ و با چهره‌ای اسپرت، جذاب و برخوردار از لاستیک‌هایی از جنس فیبر کربن است. مگان RS از موتور 1.8 لیتری توربوشارژ با قدرت 276 اسب‌بخار استفاده کرده و یه اندازه کافی شما را هیجان زده خواهد کرد. علاوه بر این از جمله نقاط قوت مگان RS شاسی نوین آن و برخورداری از سیستم 4 چرخ فرمان‌پذیر است.
 
مینی جان کوپر وُرکز
مینی جان کوپر ورکز
اگر عاشق مینی و سرعت هستید؛ جان کوپر وُرکز می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای شما باشد. کوپر S آنچنان که گمان می‌کنید خوب نبوده و قطعاً برای شما دردسر ساز خواهد بود. بنابراین شما تنها باید به جان کوپر وُرکس  فکر کنید، زیرا معنای واقعی لذتِ رانندگی را با این اتومبیل کوچک تجربه خواهید کرد. در این خودرو از موتور 2 لیتری و چهار سیلندر خطی با توان 231 اسب‌بخار استفاده شده است. کوپر وُرکس در 6.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. دکمه‌هایی به سبک هواپیما، فضای یکپارچه و سیستم تعاملی کابین، مینی جان کوپر وُرکس را به خودرویی عجیب و جالب تبدیل کرده است.
 
مرسدس AMG A 45 S
مرسدس amg a45
مدتی پیش برخورداری هاچ‌بک‌ها از توان 200 اسب‌بخار بسیار زیاد به نظر می‌رسد. تا اینکه مرسدس با معرفی AMG A 45 S پاسخ همگان را داد! زیرا این محصول 376 اسب‌بخار قدرت داشت و حالا نسخه جدید آن 415 اسب‌بخار قدرت دارد. شرکت AMG دیگر میلی به استفاده از موتور قدرتمند قبلی نداشت و به همین خاطر از ابتدا آن را مورد بازنگری قرارداده و توان پیشرانۀ مزبور را در حد و اندازۀ ابر خودروها کرد. در این خودرو از قابلیت چهار چرخ محرک استفاده شده و تنها در 3.9 ثانیه AMG A 45 S به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و به شما هاچ‌بکی سریع‌تر از خودروهای اسپرت و مرسدس AMG GT می‌دهد.
 
هیوندای i30 N
هیوندای i30 N
با توجه به مواردی همانند عملکرد، کاربرد، قابلیت‌ها و ارزش خرید، هیوندای i30 N قطعاً یکی از برترین‌هاچ‌بک‌های جهان است. در حال حاضر مسئول بخش هیوندای N، رئیس سابق BMW M Division بوده و به همین خاطر i30 N باید خودروی بسیار خوبی باشد. این خودرو در سال 2018 و زمان معرفی بسیار عالی بود، اما هیچکس انتظار نداشت که پس از گذشت چند سال همچنان به درخشش خود ادامه دهد، بخصوص زمانی که در مقابل رقبای خود و محصولاتِ سایر شرکت‌های معتبر جهان قرار گرفت. در حال حاضر i30 N سیستم تعلیق فوق‌العاده‌ای داشته و تجربه رانندگی با آن کاملاً حرفه‌ای و لذت بخش است.
 
مرسدس AMG A35
مرسدس amg a35
اغلب افراد مرسدس AMG A35 را نادیده می‌گیرند. شاید به این خاطر که این محصول یکAMG  جوان و نو رسیده است و یا اینکه از پیشرانۀ قدرتمند V8 استفاده نمی‌کند. مرسدس برای تبدیل کلاس A معمولی به یک خودروی عالی AMG سخت کار کرده و هاچ‌بک فوق‌العاده AMG A35 گواه این موضوع است. برای خرید A35 تقریباً باید بیش از 3500 پوند هزینه کرد و شاید قیمت‌گذاری مزبور A35 را به ارزان‌ترین خودروی AMG تبدیل کند؛ اما این موضوع مانع تبدیل A35 به یکی از بهترین و زیباترین خودروهای کلاس A نمی‌شود. همان طور که AMG با مدل A45 ثابت کرده است که هرگاه نام AMG در کنار یک هاچ‌بک قرار بگیرد، خودرویی با ژنِ خودروهای محبوبِ AMG و مجهز به V8های معروف متولد خواهد شد.
 
ب ام و M135i xDrive
ب ام و m135i
آخرین ب ‌ام ‌و سری یک، خودرویی چهار چرخ محرک است. بنابراین اگر ایده شروع حرکت با هاچبک 300 اسب‌بخاری و دیفرانسیل جلو شما را ترسانده است، اصلا نگران نباشید! زیرا M135i xDrive فقط با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. این یعنی خودروی مزبور از کشش بسیار خوبی برخوردار بوده و پیشرانه 2 لیتری توربو و 302 اسب‌بخاری آن با 450 نیوتن‌متر گشتاور قدرت چشم‌گیری ندارد. البته M135i xDrive فقط در 4.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت است.
 
هوندا سیویک Type R
هوندا سیویک تایپ R
احتمالاً هوندا سیویک Type R یکی از بهترین و سرگرم کننده‌ترین خودروهایی است که می‌توان به شکل قانونی آن را در جاده‌های گوناگون راند و از رانندگی با آن لذت  بُرد. البته این خودرو کمی گران قیمت است، اما سطح استاندارد و مجهز آن ارزش پول خرج کردن را دارد. سیویک Rهای نسل‌های پیشین کمی سخت و خسته‌کننده بودند، اما آن قدر قدرت داشتند که در رقابتِ میان شما و دوستانتان پیروز باشند. حالا مدل‌های جدید سیویک کمی متفاوت بوده و در هنگام رانندگی با آنها و بویژه هنگام پیچیدن، می‌توان چابکی بیشتری را احساس کرد. علاوه بر این نسل جدید سیویک R از یکی از بهترین گیربکس‌های دستی صنعت اتومبیل‌سازی جهان استفاده کرده و بسیار مدرن است.
 
تویوتا GR یاریس
تویوتا یاریس gr
تویوتا GR یاریس یکی از جدیدترین خودروهای هاچ‌بک جهان و صنعت خودروسازی است. این خودرو شاید بهترین هاچ‌بک چهار چرخ محرک جهان نباشد؛ اما پیشرانه توربوشارژ آن با توان 267 اسب‌بخار کاملاً متفاوت بوده و به این ترتیب GR یاریس نظرها را به خود جلب کرده و ما را به تجربه رانندگی با خود دعوت می‌کند. تویوتا GR یاریس تنها یک هاچ‌بک معمولی نیست. در این خودرو از دانش و فناوری WRC استفاده شده و به این ترتیب هر روز شما یک رانندگی اسپرت و جدی را تجربه خواهید کرد.
 
فولکس‌ واگن گلف GTI
فولکس واگن گلف gti
زمانی که شما از بهترین عملکرد و طراحی صحبت کنید؛ فولکس‌ واگن هر دو مورد مزبور را در یک بسته قرار داده و با گلف GTI قدرت‌ نمایی می‌کند. این خودرو محصولی منحصر به فرد و اسپرت بوده و در نسخه استاندارد از توان پیشرانه‌ای 2 لیتری و توربوشارژ با 245 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند. علاوه بر این فولکس‌ واگن گلف GTI نیز مانند اکثر خودروهای لیست ما، اتومبیلی چهار چرخ محرک بوده و تنها در 6.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. سیستم تعلیق اسپرت و متفاوت گلف GTI برای رانندگی در اتوبان برنامه‌ریزی شده و تجربه رانندگی با آن کاملاً حرفه‌ای است.
 
https://akhbarbank.com/vdcdkj05.yt0nk6a22y.html
تازه ترین اخبار