شیوه جالب بانک آینده برای جذب سپرده!

23 فروردين 1400 ساعت 10:34

رقابت در بین بانک های غیر دولتی برای جذب حداکثر سپرده بالاست و هر یک با شیوه های متنوعی سعی در کسب سپرده دارند.اما بانک آینده توانسته با یک شیوه منحصربفردی هم بانک های دیگر را از گردونه رقابت جذب سپرده خارج و هم از پیشتازان پرداخت سود بالاتر از نرخ مصوب در بین بانک های دیگر باشد!


به گزارش خبرنگار اخباربانک، بانک هایی که دارای ناترازی و کمبود سرمایه لازم به دلایل مختلف چون پرداخت تسهیلات کلان و بدون بازگشت و یا با تاخیر زیاد کرده اند مجبورند برای دور ماندن از گزند جریمه سنگین بانک مرکزی در اضافه برداشت و خط اعتباری به سمت جذب سپرده با نرخ های بالاتر از حد مشخص بانک مرکزی کنند.

هر یکی از بانک های دارای صورت های مالی نامناسب با مشوق هایی چون پرداخت تسهیلات یک ساعته و یک روزه(از محل سپرده خودتان)، ارائه وام آسان تر بر روی وثائق دیگر چون سند ملک و غیره می خواهند کمبود سرمایه خود را جبران کنند.

هر چند با نرخ تورم بالای 35 درصد و حتی بالاتر شیوه بانک ها برای جذب و پرداخت سود بالای 18 درصد منطقی و حتی به سود آنهاست!

اما بسیاری از بانک ها برای پرداخت سود بالای 18 درصد شرط شکست نرخ سود سپرده را اجرایی می کنند تا هم پول را حف کرده و هم در زمان بسیتن حساب توسط مشتری بخشی از سود پرداختی خود را به بانک مربوطه برگردانند که این یعنی دو سر سود!

اما این روش باعث می شود بسیاری از مشتریان بانکی به دنبال بانکی باشند که این شرط مهم را نداشته باشد و به راحتی بتوانند برداشت بدون شسکت سود داشته باشند.

بانک غیر دولتی آینده از معدود بانک هایی هست که با اجرای شیوه ریسک دار سپرده بلند مدت با ماندگاری حداقل یک ماه و بدون شسکت سود سپرده های خوبی را جذب کرده است!

بانک آینده تنها با شرط ماندگاری یک ماهه به شما سود بالای 18 درصد پرداخت می کند و شما می توانید پس از یک ماه ماندگاری سپرده خود و سود خود را بدون کم و کاست بردارید!

این شیوه نشان از تشنگی بانک از سرمایه دارد که حاضر است ریسک این روش جذب سپرده را بپذیرد.

بانک آینده که در گذشته نیز حواشی زیادی داشته شاید گفت از پیشتازان عدم توجه به نرخ های مصوب چه در حال حاضر و چه در گذشته بوده است.


کد مطلب: 79826

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/79826/شیوه-جالب-بانک-آینده-جذب-سپرده

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com