۰
جمعه ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۰

طلای جهانی در مسیر ثبت افزایش هفتگی

قیمت طلا در معاملات روز جمعه تحت تاثیر آمار اقتصادی مطلوب چین که امیدها به احیای اقتصادی سریع را تقویت کرد و به تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن ضربه زد، کاهش یافت اما در مسیر رشد هفتگی بیش از یک درصد قرار دارد.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۵۱ دلار و ۸۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه تا مرز ۱۷۵۸ دلار و ۴۵ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت در بیش از یک ماه گذشته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۵۳ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با حدود یک درصد افزایش، در ۱۷۵۸ دلار بسته شد.

طلا پس از کاهش در دو هفته گذشته، از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۱.۵ درصد افزایش داشته است که تحت تاثیر عقب نشینی دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا حاصل شده است.

برایان لان، مدیرکل شرکت گلد سیلور سنترال در این باره گفت: افت دلار و بازده اوراق خزانه به همراه تاکید بانک مرکزی آمریکا بر اجرای سیاستهای تسهیلی، قرنطینه های اروپایی و نتایج منفی واکسن کووید ۱۹ در آسیا، هفته جاری از قیمت طلا پشتیبانی کرد. از سوی دیگر، آمار اقتصادی مطلوب خارج از آمریکا باعث شد سرمایه گذاران پس از افزایش قیمت روز پنج شنبه در بازار طلا، به سودگیری بپردازند.

آمار اقتصادی مطلوب اخیر به همراه تدابیر محرک مالی به جذابیت طلا به عنوان پناهگاه امن دارایی ضربه زده است. قیمت درب کارخانه چین در مارس با سریعترین روند از ژوییه سال ۲۰۱۸ به این طرف افزایش یافت و فراتر از حد انتظارات بود.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد بانک مرکزی فعلا قصد کاهش حمایت از اقتصاد آمریکا را ندارد و در خصوص این که افزایش قیمت پیش بینی شده در سال جاری احتمالا موقتی خواهد بود، هشدار داد.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت فیچ سولوشنز در یادداشتی اعلام کرد رشد احتمالی تورم در آوریل می تواند از قیمت طلا در هفته های آینده پشتیبانی کند به خصوص اگر رشد سریعتری از بازده اوراق قرضه داشته باشد. در میان مدت، رشد بازده اوراق قرضه، قیمت طلا را مجددا تحت فشار قرار می دهد.

رشد بازده اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش داده و جذابیت سرمایه گذاری در آن را کمتر می کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۳۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۶۲۵ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد نزول کرد و ۱۲۲۲ دلار و ۸۱ سنت معامله شد.
https://akhbarbank.com/vdcbgzbz.rhb99piuur.html
تازه ترین اخبار