۰
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۵

طلای جهانی ثابت ماند

قیمت طلا پس از کاهشی که در ساعات اولیه معاملات روز پنج شنبه داشت، با اقدام فعالان بازار در ارزیابی وعده بانک مرکزی آمریکا برای پایین نگه داشتن نرخهای بهره، ثابت ماند.
به گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷۳۷ دلار و ۸۹ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۳۹ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۷۴۱ دلار و شش سنت بسته شده بود.

جزییات نشست سیاست پولی ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد مقامات بانکی آمریکا متعهد شدند تا زمان احیای اقتصادی کامل، به پشتیبانی از اقتصاد بپردازند.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس، بانک مرکزی آمریکا درباره موضع خود درباره نرخ‌های بهره بسیار مطمئن بود. سرمایه‌گذاران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخهای بهره را تا ژانویه سال ۲۰۲۲ افزایش دهد زیرا زمانی که تورم از کنترل خارج شود، کار دشواری خواهد بود.

سیاستگذاران متعدد در نشست روزهای ۱۶ و ۱۷ مارس بانک مرکزی آمریکا خاطرنشان کردند تصور می‌کنند نرخهای بهره شاید لازم باشد زودتر از موعدی که همکارانشان پیش بینی می کردند افزایش پیدا کند و شاید تا سال آینده باید افزایش پیدا کند.

طلا که دارایی بدون بازده است، با افزایش نرخهای بهره از چشم سرمایه گذاران می‌افتد زیر هزینه نگهداری این فلز افزایش پیدا می کند.

آمار اقتصادی اخیر احیای سریع‌تر اقتصاد از پیامدهای شیوع پاندمی ویروس کرونا را نشان داده و از صعود دارایی‌های پرریسک پشتیبانی کرده است. بازارهای سهام آمریکا صعود کردند و روز پنج شنبه به رکورد بالای جدیدی رسیدند که به جذابیت طلا به عنوان دارایی امن لطمه زد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: طلا در کوتاه مدت در سطح ۱۷۲۷ دلار و ۱۷۲۰ دلار و پس از آن در سطح ۱۷۰۵ دلار از حمایت برخوردار است.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از قیمت طلا پشتیبانی کرد، عقب نشینی دلار بود که نزدیک به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر در برابر ارزهای رقیب معامله شد و کاهش بازده اوراق خزانه را دنبال کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۲۵ دلار و ۹ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۶۱۴ دلار و ۹۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۲۳۲ دلار و ۹۹ سنت رسید.
https://akhbarbank.com/vdceef8f.jh8ovi9bbj.html
تازه ترین اخبار