استعلام بدهی مالیاتی امکان پذیر شد

18 فروردين 1400 ساعت 10:10

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: امکان استعلام بدهی مالیاتی و ممنوع‌الخروجی از طریق درگاه ملی برای عموم شهروندان فراهم است.


به گزارش اخباربانک، هادی خانی خاطرنشان کرد: با الکترونیکی شدن تمامی خدمات مالیاتی، ارتباط مودیان با ادارات مالیاتی به کمترین میزان کاهش می‌یابد و به تبع این امر، فساد اداری و هزینه‌های وصول مالیات نیز به شدت تقلیل می‌یابد.

وی تاکید کرد: نظام مالیاتی کشور در آستانه تبدیل شدن به یک نظام مالیاتی مدرن است که مالیات هوشمند (I. TAX) اصلی‎ترین مشخصه آن به شمار می‌رود.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: بستر‌سازی تسهیل، تسریع و توسعه خدمات الکترونیک به ذی‌نفعان سازمان، ارائه اطلاعات مورد نیاز مودیان مالیاتی و عموم مردم از سوابق پرونده‌های مالیاتی، یکپارچه‌سازی اطلاعات مودیان در یک درگاه واحد، کاهش مراجعات حضوری مردم به سازمان، افزایش رضایتمندی مودیان و کاهش مصرف کاغذ، از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه ملی به شمار می‌رود.

خانی یادآور شد: این درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir و با شعار «هر ایرانی یک مودی»، هم‌اینک آماده خدمات‎رسانی به مودیان مالیاتی است.


کد مطلب: 79768

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/79768/استعلام-بدهی-مالیاتی-امکان-پذیر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com