نسل جدید تویوتا GR 86 رونمایی شد

16 فروردين 1400 ساعت 12:08


طی این سال ها بیش از 200 هزار دستگاه از نسخه اصلی تویوتا GT86 به فروش رسیده و نسل جدید این خودرو به گفته تویوتا در تمامی زمینه ها ارتقا داشته و سعی شده ساختار سبک وزن و چابکی خود را همچنان حفظ کند.

به منظور سبک نگه داشتن تویوتا 86 جدید، مهندسین این کمپانی از آلومینیوم برای ساختار سقف و گلگیرها استفاده کرده اند؛ همچنین به روزرسانی هایی در صندلی های جلو و مواد عایق کننده کابین اعمال شده تا وزن این خودرو تا حد ممکن پایین حفظ شود. سقف باز طراحی شده تویوتا GR 86 یک مزیت دیگر هم داشته و آن پایین تر آوردن مرکز ثقل این خودرو بوده که تاثیر آن در هندلینگ، پایداری و فرمان پذیری مشاهده خواهد شد.
نمای عقب تویوتا gr 86
صلبیت پیچشی ساختار تویوتا GR 86 نسبت به نسل قبل چیزی در حدود 50 درصد افزایش داشته که باعث بهبود پایداری در پیج ها و مانورها می شود؛ این در حالی بوده که ابعاد این خودرو نسبت به نسل قبل تغییر چندانی نداشته است. تویوتا GR 86 جدید دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4265، 1775 و 1310 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2575 میلی متر است.
تویوتا gr 86 و سوبارو brz
مشخصات فنی تویوتا GR 86
نسخه مجهز به گیربکس دستی شش سرعته تویوتا 86 مدل 2022 وزن خالصی معادل 1270 کیلوگرم  دارد. به صورت آپشنال امکان سفارش گیربکس اتوماتیک شش سرعته هم برای این خودرو وجود دارد. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه 2.4 لیتری بنزینی چهار سیلندر جای پیشرانه قدیمی 2 لیتری این خودرو را گرفته است. همچنان تویوتا GR 86 به صورت تنفس طبیعی بوده و پیشرانه نیز از نوع تخت و باکسر بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت 232 اسب بخار در 7000 دور بر دقیقه و بیشینه گشتاور 250 نیوتن متر در 3700 دور بر دقیقه است. به لطف این پیشرانه حجیم تر و قدرتمندتر، نسل جدید تویوتا 86 حدود 1.1 ثانیه در شتاب اولیه نسبت به نسل قبل سریع تر شده و قادر است طی 6.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.
پیشرانه تویوتا gr 86
جدا از تولید قدرت بیشتر، تویوتا اظهار کرده که این پیشرانه جدید پاسخ بهتری دارد و عملکردی نرم و بدون لرزش در دورهای پایین تا بالا از خود نشان می دهد. تویوتا GR 86 که تکمیل کننده خانواده محصولات GR این خودروساز ژاپنی شامل GR یاریس، GR سوپرا و GR سوپر اسپرت بوده، دارای چندین کیت آیرودینامیکی به منظور بهبود پایداری و ارتقا پاسخ فرمان است. سیستم تعلیق جلو از نوع مکفرسون بوده و تعلیق عقب هم از نوع جناغی دوبل است. تویوتا برای این خودرو رینگ هایی 18 اینچی با تایرهای 215/40 نصب کرده است.
کنسول میانی تویوتا gr 86
کاملا مشابه با سوبارو BRZ
همانند نسل پیشین، نسل جدید تویوتا 86 نیز کاملا مشابه با سوبارو BRZ طراحی شده و مانند سیبی هستند که از وسط به دو نیم تقسیم شده است! تنها تفاوت بارز میان دو خودرو در طراحی ظاهری به طراحی جلوپنجره مربوط می شود که در مدل تویوتا مقداری حالت تهاجمی تری دارد. طراحی جلوپنجره تا حدودی مشابه نمونه دیده شده در تویوتا GR یاریس بوده و باید اشاره کنیم که گرافیک درونی چراغ های LED جلو نیز مقداری نسبت به نمونه نصب شده در سوبارو BRZ تفاوت دارد.
کابین تویوتا gr 86
شباهت میان تویوتا 86 و سوبارو BRZ درون کابین هم دیده می شود و جدا از تودوزی متفاوت صندلی ها و نصب نشان GR روی غربیلک فرمان، طراحی کابین میان این دو خودرو کاملا مشترک است. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی هفت اینچی برای راننده طراحی شده و در میان داشبورد هم یک نمایشگر هشت اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و مالتی مدیا دیده می شود. از استایل دریچه های سیستم تهویه مطبوع گرفته تا صندلی ها و شیفتر دنده و پدال ها، همگی میان تویوتا 86 و سوبارو BRZ مشترک هستند.

نسخه های مجهز به گیربکس اتوماتیک تویوتا 86 هم به سیستم ایمنی و کمکی راننده پیشرفته سوبارو EyeSight مجهز شده اند. در واقع تویوتا این خودرو را به نوعی مدیون پیشرانه سوبارو، تکنولوژی سوبارو، طراحی سوبارو و سیستم های ایمنی سوبارو بوده و تنها لوگوی خود را روی آن چسبانده است!
نمای جلو تویوتا gr 86
سخن پایانی
نسل دوم تویوتا 86 قرار است که از پاییز سال جاری در ژاپن به فروش برسد و سپس عرضه آن به سایر بازارهای جهانی نیز آغاز می شود.


کد مطلب: 79752

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/79752/نسل-جدید-تویوتا-gr-86-رونمایی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com