۰
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۴

لغو ۵۰۰ تحریم در صورت بازگشت ایران به برجام

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اعلام ۱۰ برابر شدن اورانیوم غنی شده نسبت به سال ۲۰۱۷ گفت: در صورت بازگشت ایران به برجام بیش از ۵۰۰ تحریم ترامپ لغو خواهد شد.
رابرت مالی در آستانه برگزاری جلسه حضوری کمیسیون برجام که فردا در وین تشکیل می شود و وی هم حاضر خواهد بود در مصاحبه‌ با شبکه پی‌بی‌اس گفت : هدف از حضور در این نشست مشخص کردن گام‌های آمریکا و ایران برای بازگشت به برجام است.

وی ادامه داد: نتیجه سیاست فشار حداکثری ترامپ ، توسعه برنامه هسته‌ای ایران و تهاجمی تر شدن رفتار در منطقه بود . به طوریکه اورانیوم غنی سازی نسبت به سال 2017 و زمان حضور ایران در برجام 10 برابر شده و واشنگتن می‌داند برای بازگشت به برجام باید تحریم‌ها را لغو کند. بنابراین هدف این است که نقشه راهی برای بازگشت به پایبندی به برجام از سوی دو طرف مشخص شود که البته مسیر سختی در پیش است.

این مقام مسئول افزود: ایران باید از مزایای برجام بهره‌مند شود و در صورت بازگشت به تعهدات ، دولت بایدن هم بیش از 500 تحریم که بر خلاف قانون توسط ترامپ اعمال شده، لغو خواهد کرد. با این اوصاف بازگشت به توافق سال 2015 ایران و آمریکا ، پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران ممکن بوده و اما بازگشت صحیح به این توافق مهم است.
https://akhbarbank.com/vdcam0n0.49noe15kk4.html
تازه ترین اخبار