۰
سرمایه گذاری مسکن جنوب با سرمایه ۷۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد.
درج نماد ۷۰ میلیاردی و مشخصات شرکت آماده عرضه اولیه
به گزارش اخباربانک، سرمایه گذاری مسکن جنوب پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۵ فروردین با نماد "ثجنوب" در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات به عنوان صد و چهل و پنجمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام باشد. همچنین تعهد عرضه ۱۵ درصد دیگر ظرف سه ماه از زمان عرضه اولیه از سهامدار عمده اخذ شده است.

معرفی شرکت
طبق بررسی های بورس‌پرس، سرمایه گذاری مسکن جنوب فعالیت را در زمینه جلب و جذب سرمایه، ساخت و فروش و ارائه خدمات پس از فروش در صنعت ساختمان از سال ۷۱ به عنوان شعبه جنوب و پوشش منطقه فارس و بوشهر آغاز کرد. این شرکت با تلفیق شعبه جنوب، کیش، هرمزگان و کرمان با نام سرمایه گذاری مسکن جنوب در ۲۷ تیر سال ۸۶ در اداره ثبت شرکت های تهران تاسیس و در سال ۹۳ به اداره ثبت شرکت های شیراز منتقل و به ثبت رسید.
این شرکت با ساخت و تولید ۱.۳ میلیون متر مربع و حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی، تجاری و اداری در قالب ۷۳ پروژه مسکونی و ۸ پروژه تجاری اداری به عنوان یکی از بزرگترین انبوه سازان جنوب شناخته می‌شود که حوزه فعالیت‌های آن استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و جزیره زیبای کیش است.

موضوع فعالیت
موضوع فعالیت شرکت شامل اجرای پروژه های ساختمانی، مطالعه و طراحی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهرسازی و ساختمانی اعم از مسکونی، اداری، تجاری، تاسیساتی و ...، انجام کارهای مقاطعه کاری اعم از اینکه شرکت کارفرما باشد یا پیمانکار، قبول مشاوره و نظارت فنی و اجرا و انجام کارها و پروژه های ساختمانی بصورت پیمانکاری یا امانی، تهیه و تولید مصالح و کلیه لوازم و ماشین آلات ساختمانی که به صورت ایجاد کارخانه و یا خرید از داخل یا خارج به منظور استفاده و یا فروش آنها و ... می شود.

سرمایه و ترکیب سهامداران
سرمایه شرکت با ۷۴ نیروی انسانی در بدو تاسیس یک میلیون تومان بوده که طی چند مرحله افزایش سرمایه به ۷۰ میلیارد تومان رسیده است. گروه سرمایه گذاری مسکن ۹۹.۹ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.

برنامه افزایش سرمایه ۲۹ درصدی
مراحل اخذ نظر حسابرس در مورد گزارش توجیهی افزایش سرمایه از ۷۰ به ۹۰ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی در جریان است.

پروژه های شرکت
مجموعه ستاره کیش: این مجموعه در فاز ۶ شهرک صدف جزیره کیش و در قالب دو بخش ویلایی و بلند مرتبه تعریف شده است. کل زمین این مجموعه حدود ۱۸ هکتار است که از مساحت ۱۸۳ هزار و ۵۸ متر مربعی زمین، ۷۱ هزار و ۱۷۷ مترمربع مربوط به شوارع و فضای عمومی، ۱۰۱ هزار و ۹۲۶ متر مربع کاربری مسکونی و ۹۹۵۵ متر مربع با کاربری خدماتی است.

مجموعه ستاره کیش بزرگترین پروژه گروه سرمایه گذاری مسکن بوده و سهم قابل توجهی از درآمد سرمایه گذاری مسکن جنوب را به خود اختصاص داده است. پس از اجرای کامل بخش ویلایی مجموعه توسط شرکت با توجه به اهمیت حفظ حضور در این منطقه و با در نظر گرفتن حجم و قابل توجه فعالیت های اجرایی و لزوم مدیریت ریسک و تامین مالی پروژه، فرایند ساخت تعدادی از بلوک های بخش بلند مرتبه از طریق مشارکت ادامه یافت.

در حال حاضر به منظور استفاده مطلوب و حداکثری از ارزش افزوده ایجاد شده در این پروژه با استفاده از منابع مالی ایجاد شده از طریق آن و با هدف و بخشی به سبد پروژه ها از نظر مراحل ساخت، شرکت استراتژی سرمایه‌گذاری مستقیم را در پیش گرفته است. بخش ویلایی پروژه در قالب ۶۸ بلوک و در چهار فاز طراحی، اجرا و تکمیل شد.

با پایان بخش ویلایی پروژه، شرکت پخش بلند مرتبه را آغاز کرده که این بخش در قالب ۱۰ برج مسکونی با زیربنای تقریبی ۳۰۰ هزار متر مربع طراحی شده است. همچنین از میان پروژه های بلند مرتبه سازی، پروژه ستاره اردیبهشت، ستاره خرداد و ستاره دی تکمیل شده است. از میان ۱۰ پروژه بلند مرتبه‌سازی، سه پروژه ستاره فروردین، ستاره مهر و ستاره آبان در مرحله اجرا است.
با هدف تداوم حضور در منطقه و ورود به پروژه‌های با مراحل اجرای متنوع، چهار پروژه جدید جهت شروع اجرا در سال مالی جدید در دستور کار قرار گرفته که برآورد از مخارج احتمالی آتی مربوط به تمدید الحاقیه زمین های پروژه ستاره ی کیش بر اساس تعداد بلوک و درصد پیشرفت فیزیکی به مبلغ تقریبی ۱۸.۸ میلیارد تومان است.

مجموعه دراک شیراز: دیگر پروژه بزرگ شرکت مجموعه دراک شیراز است که در بلوار معالی آباد شیراز و در قالب ۵۳۱ واحد مسکونی طراحی شده است. پروژه ها در زمینی به مساحت ۳۳ هزار و ۲۶۴ مترمربع با زیربنای کل ۹۷ هزار و ۹۱۷ مترمربع تعریف شده است. شرکت فازهای یک، دو و سه مجموعه را در قالب ۴۸۹ واحد مسکونی با زیربنای کل ۸۵ هزار و ۹۹۵ مترمربع اجرا و تحویل خریداران کرده است. در حال حاضر در فاز چهار این پروژه با نام پروژه مثلث با سرمایه‌گذاری مستقیم در حال اجرا است.

مجموعه بعثت کرمان: مجتمع مسکونی بعثت کرمان در بلوار جمهوری این شهر و در زمینی به مساحت ۱۷۷ هزار و ۹۱۲ مترمربع طراحی و تعریف شده است. در کنار آن کاربری های دریافت شده در جنب بلوار جمهوری، بخش مسکونی مجموعه هشت پروژه طراحی شده و تاکنون پنج فاز از این مجموعه شامل پروژه فجر، پروژه سپیده ،پروژه بامداد، پروژه طلوع و پروژه شمس در قالب ۸۵۵ واحد مسکونی با زیربنای کل ۱۱۲ هزار و ۱۵۲ مترمربع ساخته و تحویل خریداران شده است.

نحوه تأمین مواد اولیه
سیاست شرکت در نحوه تامین مواد اولیه کاملا متاثر از نوع سرمایه‌گذاری در پروژه ها است. در پروژه‌های مشارکتی که سهم شرکت زمین و پروانه است، کلیه مباحث مربوط به ساخت بر عهده شرکت سازنده است که این موضوع در ۳ پروژه در جریان ساخت مجموعه ستاره کیش مصداق دارد. در پروژه هایی که شرکت وظیفه اجرا را بر عهده دارد در سنوات گذشته معمولا از پیمانکار کل استفاده شده که در این حالت نیز تامین مواد بر عهده پیمانکار است.
در پروژه های آتی با توجه به تغییر استراتژی صورت گرفته توسط سهامداران عمده، پیمانکار های اخذ شده بصورت دستمزدی بوده که در این حالت وظیفه تامین مواد اولیه بر عهده شرکت است. معمولاً در خصوص اقلام استراتژیک فرآیند تامین از طریق تفاهم نامه ها و خرید متمرکز در گروه سرمایه‌گذاری مسکن انجام گرفته و در خصوص سایر موارد از تامین‌کنندگان محلی استفاده می شود.

رقبای مهم و سهم بازار شرکت
صنعت ساختمان از جمله صنایعی است که افراد حقیقی و تخصص های مختلف در آن نقش قابل توجهی دارند. در این راستا بهترین رقبا در تمامی مناطق جغرافیایی تحت پوشش، اشخاص حقیقی هستند. در کنار اشخاص حقیقی، شرکت های ساختمانی نیز در برخی از مناطق فعالیت دارند. در استان فارس شرکت عمران و توسعه فارس و در جزیره کیش شرکت های پارس میکا کیش و نوسازی ساختمان تهران از جمله رقبای اصلی بشمار می‌روند.
https://akhbarbank.com/vdcjxaea.uqehtzsffu.html
تازه ترین اخبار