شرایط دریافت کارت اعتباری مشمولین سهام عدالت اعلام شد

14 فروردين 1400 ساعت 10:53

مدیر پروژه کارت های اعتباری سپرده گذاری مرکزی در خصوص شرایط دریافت کارت اعتباری سهام عدالت به مشمولان توضیحاتی ارائه کرد.


به گزارش اخباربانک، سمیه محمدی با بیان اینکه رونمایی از کارت اعتباری سهام عدالت توسط مراجع بالادستی صورت گرفته به ایسنا گفت: تا قبل از ایام نوروز دو بانک ملی و تجارت زیرساخت های لازم را پیاده سازی کرده بودند و تا دو هفته مانده به سال جدید بیش از سه هزار درخواست مشمولان سهام عدالت که روش مستقیم یا روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام انتخاب کرده بودند به سمت شرکت سپرده گذاری ارسال و توثیق آن انجام شد.

وی افزود: در اعطای کارت اعتباری سهام عدالت نکاتی وجود دارد که سهامداران باید دقت کنند. اولاً سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند حتی اگر یک سهم هم از پرتفوی سهام عدالت فروخته باشند، نمی‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند. نکته دوم اینکه اگر یک مرجع قانونی به سپرده گذاری نامه داده باشد که بر اساس آن سهام فرد توقیف شده باشد، فرد نمی‌تواند کارت اعتباری دریافت کند.

این مدیر پروژه ادامه داد: فرایند تسهیلات کمی زمان‌بر است و در بانک های ملی و تجارت بصورت الکترونیکی انجام می‌شود و نیاز نیست سهامدار مراجعه حضوری داشته باشد. البته سهامدار حتما باید در سامانه سجام ثبت نام کرده باشد. کارت اعتباری هم فیزیکی نیست بلکه نشان بانک و نوعی دسترسی است. برای مثال فردی که از بانک ملی کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کرده، می‌تواند به فروشگاه طرف قرارداد بانک ملی مراجعه و خرید کند. فردی که بانک تجارت را انتخاب کرده هم می‌تواند به هر فروشگاهی مراجعه کند.

محمدی عنوان کرد: با مابقی بانک ها هم تفاهم نامه منعقد شده است. کار حساس و زمان‌بر است و بانک ها باید جوانب و ریسک‌ها را بسنجند که همین موضوع سرعت کار را کند می‌کند. حدود ۱۰ بانک کار را بصورت موازی پیش می‌برند و مشمولان هم بین بانک‌ها حق انتخاب دارند. البته افرادی که روش مستقیم را برگزیده‌اند باید گزینه تغییر کارگزار ناظر را فعال کنند. بطور کلی ۶۰ درصد دارایی سهامداران قابل معامله است و بانک بر مبنای همین ۶۰ درصد کارت اعتباری صادر می‌کند.

به گفته وی، شماره موبایل فرد خواهان کارت اعتباری باید با نام شخص مطابقت داشته باشد و اطلاعاتی که در بانک ثبت کرده باید کامل و جامع باشد. شماره تلفن ۱۵۶۹ نیز بطور شبانه روزی پاسخگوی سوالات مشمولان است.


کد مطلب: 79695

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/79695/شرایط-دریافت-کارت-اعتباری-مشمولین-سهام-عدالت-اعلام

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com