۰
۱
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۶

برنامه عرضه اولیه ۱۱ شرکت در بورس در سال 1400

مدیر پذیرش بورس تهران با اشاره به آمار پذیرش و درج نماد شرکت ها طی سال گذشته از عرضه اولیه ۱۱ شرکت در سال جاری خبر داد و اصلی‌ترین دلیل لغو واگذاری ها را اعلام کرد .
برنامه عرضه اولیه ۱۱ شرکت در بورس در سال 1400
به گزارش اخباربانک، محمد امین قهرمانی درخصوص عرضه‌های اولیه‌ سال ۹۹ به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال قبل تقریبا ۳۸ جلسه هیات پذیرش برگزار که طی آن ۶۸ شرکت در بورس پذیرش شدند. از این تعداد ۳۰ شرکت مربوط به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی بودند. مجموع سرمایه ۵۰ شرکتی که درج نماد شدند به ۳۵۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد البته تعداد شرکت‌های عرضه شده در بورس به ۳۷ شرکت رسید.

وی افزود: شرکت‌های عرضه شده ۵۱۴ هزار میلیارد تومان به ارزش بازار این بورس اضافه کردند. بزرگترین عرضه‌ای که سال ۹۹ رخ داد مربوط به شستا با ارزش کل ۶۸.۸ هزار میلیارد تومان هنگام عرضه اولیه بود.

این مقام مسئول درباره دلایل لغو برخی عرضه‌های اولیه در سال ۹۹ توضیح داد: اصلی‌ترین دلیلی که سبب شد عرضه‌های اولیه لغو شوند، شرایط بازار سرمایه بود. حتی در پایان سال علی رغم آنکه چند عرضه صورت گرفت اما مشارکت چندانی از سهامداران مشاهده نشد. برای سال جاری ۱۱ شرکت آماده عرضه اولیه و ۱۹ شرکت در مرحله درج نماد هستند.

قهرمانی ادامه داد: امید می رود سال جاری شرایط به گونه‌ای باشد که بتوان عرضه‌های اولیه را بر اساس ترتیب منظم انجام داد چراکه انجام تمام عرضه‌های اولیه بستگی به شرایط بازار سرمایه دارد. روش های عرضه اولیه در سال ۱۴۰۰ تغییری نخواهد کرد و همان شیوه ثبت سفارش باقی خواهد ماند.

وی درخصوص عرضه اولیه سهام پالایشگاه ستاره خلیج و انتقال نماد پتروشیمی غدیر از فرابورس به بورس گفت: این شرکت باید اقداماتی را بعد از عید انجام دهد تا در تابلوی بورس درج نماد شود. طبق قانون پذیرش شرکت‌هایی که در بازار اول یا دوم فرابورس هستند اگر شرایط و ظرفیت های لازم را داشته باشند می توانند با رای هیات پذیرش در تابلوی اصلی بورس درج نماد شوند. ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه برای تامین مالی انجام می شود.
https://akhbarbank.com/vdchw-nq.23nwqdftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
محمد
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
با سلام
یکی از دلایل خیلی مهم عدم استقبال بازار بورس افزایش چشمگیر ارزش ارزهای مجازی مانند بیتکوین نسبت به دلار آمریکاست در صورتی که ارزش ریال و بورس ایران نسبت به دلار کاهش چشمگیری داشته است و بورس ایران هم ریزشی بود که دید و سرمایه مردم به سمت این بازار و صرافیهای آن خودبخود کشیده شده است!
با تشکر!
تازه ترین اخبار