۰
سه شنبه ۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۱

پژو ۳۰۸ جدید با ظاهری کاملا متفاوت رونمایی شد

پژو طبق وعده قبلی خود با رسیدن به میانه‌های ماه مارس از نسل سوم ۳۰۸ رونمایی کرد. این نسل از ۳۰۸ بر مبنای زبان طراحی جدید کمپانی شکل گرفته و از ظاهری بسیار جذاب و پویا برخوردار است. در کنار چهره اسپرت و زیبا، این نسل با پیشرانه‌های پاک‌تر و قدرتمندتر راهی بازار خواهد شد تا به یک گزینه هیجان‌انگیز در کلاس C تبدیل شود.
پژو ۳۰۸ جدید با ظاهری کاملا متفاوت رونمایی شد
طراحی ظاهری 

پژو ۳۰۸ جدید یکی از اصلی‌ترین رقبای فولکس واگن گلف بوده که به لوگوی جدید پژو مزین شده و عدد ۳۰۸ روی لبه کاپوت نصب شده است؛ این سبک دقیقا ادای دینی به محصولات پیشین پژو محسوب می‌شود.
پژو ۳۰۸ جدید با ظاهری کاملا متفاوت رونمایی شد
در قسمت‌های کناری پژو ۳۰۸ چراغ‌های LED روشنایی در روز عمودی دیده می‌شود که با الگوبرداری از دندان‌های نیش شیر طراحی شده اند که مشابه سایر محصولات تازه معرفی شده این خودروساز فرانسوی است. جلوپنجره این خودرو با الگوبرداری از محصولاتی مانند ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ طراحی شده که در نسخه‌های مجهز GT و GT پک این جلوپنجره توسط دو چراغ باریک LED ماتریکس احاطه شده است. نسخه‌های ارزان‌تر دارای چراغ‌های بزرگتری هستند و گرافیک درونی چراغ آن‌ها نیز متفاوت است.
پژو ۳۰۸ جدید با ظاهری کاملا متفاوت رونمایی شد
هر یک از چراغ‌های عقب دارای سه LED بوده که توسط یک نوار مشکی براق سرتاسری به یکدیگر متصل شده اند که هیچ LED و المان روشنایی در این نوار مشکی رنگ طراحی نشده که این برخلاف روند طراحی خودرو‌های امروزی است. مشتریان قادر هستند پژو ۳۰۸ جدید را در رنگ‌هایی مانند قرمز Elixir، سفید Pearl، سبز زیتونی، آبی ورتیگو، Black Perla Nera، نقره ای، و سفید و خاکستری قابل سفارش است. همچنین برای پژو ۳۰۸ رینگ‌هایی با طراحی‌های مختلف از سایز ۱۶ تا ۱۸ اینچی قابل نصب است.
پژو ۳۰۸ جدید با ظاهری کاملا متفاوت رونمایی شد
مانند هر خودرویی که با تغییر نسل، ابعاد آن نیز بزرگتر می‌شود، نسل سوم پژو ۳۰۸ نیز ابعادی بزرگتر از نسل قبل دارد. طول کلی نسل سوم ۳۰۸ طولی معادل ۴.۳۶ متر داشته که ۱۱ سانتی متر کشیده‌تر از نسل قبل بوده و فاصله بین دو محور آن نیز با ۵۵ میلی متر افزایش نسبت به نسل قبل به ۲۶۷۵ میلی متر رسیده که نویدبخش فضای پا بیشتر در ردیف عقب است. طراحی خشن‌تر و تهاجمی‌تر این خودرو باعث شده که ارتفاع سقف ۲۰ میلی متر نسبت به نسل قبل کمتر شود که حال ارتفاع کلی این خودرو به ۱.۴۴ متر رسیده؛ ولی این تغییر باعث شده ۳۰۸ جدید ضریب مقاومت هوایی معادل ۰.۲۸ داشته باشد.
طراحی کابین

با باز کردن در‌های این خودرو شاید در ابتدا تصور کنید که وارد کابین یک خودروی مفهومی شده اید. پژو همواره به طراحی‌های فضایی و مدرن خود در خصوص داشبورد و کابین شهرت داشته و ۳۰۸ نیز از این قاعده جدا نیست. نسخه‌های مجهزتر این خودرو دارای یک نمایشگر ۱۰ اینچی در پشت فرمان برای راننده هستند و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی با همان سایز برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی به صورت استاندارد نصب شده است.
پژو ۳۰۸ جدید با ظاهری کاملا متفاوت رونمایی شد
کلید‌های حساس به لمس مربوط به کنترل سیستم تهویه به سادگی قابل دسترس هستند؛ همچنین در کنار آن‌های کلید‌های میانبری در زیر نمایشگر مالتی مدیا نصب شده اند. علاوه بر این کلید‌های لمسی، کلید‌های فیزیکی نیز در زیر آن‌ها مانند سایر محصولات پژو دیده می‌شود؛ ولی پژو سعی کرده تمامی عملکرد‌ها و آپشن‌های این خودرو را در نمایشگر لکسی آن خلاصه کند تا کنسول میانی تا حد امکان خلوت شود.
از پد شارژ بدون سیم و نورپردازی LED کابین در هشت رنگ مختلف گرفته تا ۱۰ بلندگوی Focal سیستم صوتی و صندلی‌های الکترونیکی ردیف جلو، می‌توان ادعا کرد که ۳۰۸ دارای تمامی تجهیزاتی است که شما از یک هاچبک کامپکت نیمه پریمیوم انتظار دارید. همچنین یک قابلیت Clean Cabin برای ۳۰۸ لحاظ شده که گاز‌ها و ذرات معلق درون کابین را تصفیه می‌کند تا کیفیت هوای درون کابین بهتر شود.
پژو ۳۰۸ جدید با ظاهری کاملا متفاوت رونمایی شد
حتی با وجود اینکه نسل جدید ۳۰۸ از نظر ابعادی رشد داشته، فضای بار این خودرو از ۴۲۰ لیتر در نسل قبل به ۴۱۲ لیتر کاهش یافته است. البته در صورت خواباندن صندلی‌های عقب فضای بار این خودرو به ۱۳۲۳ لیتر افزایش می‌یابد. همچنین در قسمت‌های مختلف کابین محفظه‌هایی برای قراردادن اشیا و لوازم وجود دارد که روی هم رفته ۳۴ لیتر فضا دارند.
مشخصات فنی
نسل سوم پژو ۳۰۸ روی نسخه تکامل یافته پلتفرم EMP۲ توسعه یافته و به پیشرانه توربوشارژ سه سیلندر با دو سطح قدرتی مجهز شده است. این پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی در مدل پایه قادر به تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت و در نسخه قدرتمندتر ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته دستی یا به صورت آپشنال گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین برای طرفداران دیزلی نیز یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۳۰ اسب بخار در دسترس است که با گیربکس دستی و اتوماتیک کوپل می‌شود.
پژو ۳۰۸ جدید با ظاهری کاملا متفاوت رونمایی شد
دو مدل پلاگین هیبریدی هم برای ۳۰۸ در ابتدای ورود به بازار وجود دارد که نسخه جلومحرک دارای یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بوده که دارای یک پک باتری ۱۲.۴ کیلووات ساعتی است. موتور الکتریکی این خودرو قادر به تولید ۱۰۸ اسب بخار قدرت در هر دو مدل پلاگین هیبریدی است. تفاوت این دو مدل پلاگین هیبریدی در موتور درونسوز آن‌ها بوده که نسخه ضعیف‌تر قادر به تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و نسخه قدرتمندتر قادر به تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت است. روی هم رفته پژو ۳۰۸ پلاگین هیبریدی ضعیف‌تر قادر به تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت و نسخه قدرتمندتر آن قادر به تولید ۲۲۵ اسب بخار قدرت است. هر دو مدل پلاگین هیبریدی ۳۰۸ در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش ۶۰ کیلومتر مسافت هستند.
پژو ۳۰۸ جدید با ظاهری کاملا متفاوت رونمایی شد
نسل جدید ۳۰۸ قرار است که در کارخانه Mulhouse استلانتیس در فرانسه تولید شود. این خودرو قار است که از نیمه دوم سال جاری به بازار اروپا عرضه شود.
https://akhbarbank.com/vdcfxvde.w6d1jagiiw.html
تازه ترین اخبار