رشد 15 هزار واحدی شاخص کل بورس تهران

24 اسفند 1399 ساعت 13:45

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) 15 هزار و 763 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و 245 هزار واحد رسید.


براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۶۶۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۵ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۲۷ واحد افزایش به ۴۳۴ هزار و ۲۸۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۷۰ واحد رشد به ۲۸۳ هزار و ۲۵۸ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۳ هزار و ۳۶۲ واحد و شاخص بازار دوم ۲۵ هزار و ۵۷۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۴۴۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۶۳۹ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۶۲۵ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۹۰۶ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۸۴۱ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۶۷۳ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۵۶۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۰۰ واحد، سایپا (خساپا) با ۴۸۹ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۴۸۶ واحد تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

نماد پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۰۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲۰۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۸۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۶۵ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۵۲ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۰۷ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۹۱ واحد، شرکت سرماهی گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۶۱ واحد و بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۵۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و  گروه دارویی برکت (برکت)  در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۳۵۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۳ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس
امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۷۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۲۷۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۲۸ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، اعتباری ملل (وملل)، بانک دی (دی)، بیمه تجارت نو (بنو)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، نفت ایرانول (شرانل)، کلر پاسر (کلر) و پالایش نفت شیراز (شراز) تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.


کد مطلب: 79565

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/79565/رشد-15-هزار-واحدی-شاخص-کل-بورس-تهران

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com