پیش بینی این هفته بورس با احتمال بهبود نسبی تقاضا

16 اسفند 1399 ساعت 10:09

وضعیت این هفته بازار سهام با بررسی آخرین وضعیت بازارهای جهانی و ارز ، توسط یک کارگزاری پیش بینی شد که با احتمال بهبود نسبی تقاضا به خصوص در نمادها کوچکتر و کاهش فروش، همراه بود.


به گزارش اخباربانک، بازار سهام در حالی نیمه دوم از آخرین ماه سال را با افت شاخص به 1.17 میلیون واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته نیز روندی نزولی داشت و حجم سنگین فروش اوراق ، سرکوب جدی تقاضاسهام را به دنبال داشت.

در بازارهای جهانی ، شاخص دلار پس از افت چند ماه اخیر رشد کرد و فشار بر فلزات و طلا افزایش یافت. نکته مثبت بازارهای جهانی ،رشد قیمت نفت پس از نشست اخیر اوپک بود که نفت برنت را تا حوالی 68 دلار رساند.

بازار ارز همچنان با واکنش های قیمت به اخبار مواجه است و رفته رفته میزان حساسیت به اخبار نیز محدودتر شده و در طرف مثبت و منفی شاهد کاهش دامنه نوسان است اما در بازار سهام، سردرگمی فعالان در رابطه با وضعیت سیاسی در کنار حجم سنگین فروش اوراق ، منجر به تمایل اندک خرید سهام شده و به نظر می رسد رفته رفته و با نزدیکی به پایان سال ، بهبود نسبی تقاضا به خصوص در نمادها کوچکتر گروه های کالایی رخ دهد.

در گروه های کوچک نیز می توان با نزدیکی به پایان سال ، کاهش فشار فروش را محتمل دانست. هر چند افت انتظارات تورمی نمادهای همراه با رشد نامتعارف را از کانون توجه دور خواهد کرد .

به صورت کلی بازار سهام با نزدیکی به روزهای پایانی سال با بی توجهی مخربی همراه است . بازاری که ابتدای سال و البته سال های گذشته از ارکان مهم جبران کسری بودجه بود و حالا با نگاهی غیرمسئولانه و به دور از واقعیت های اقتصادی در حال افتی فرسایشی است و نقدشوندگی که یکی از حیاتی ترین ویژگی های بازار است نیز قربانی تصمیماتی غیرحرفه ای و غیر اصولی شده است.

از طرفی بازار در واکنش به احتمال زیاد تکرار سیاست های انقباضی مخرب و البته مرسوم و بی توجه به وضعیت سودآوری شرکت ها در حال افت هر روزه است و در این میان انتشار حجم سنگین اوراق بدون در نظر داشتن وضعیت کنونی اقتصاد ، می تواند بحرانی بزرگ را این بار در دوره ایی کوتاه تر به دنبال داشته باشد.


کد مطلب: 79427

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/79427/پیش-بینی-این-هفته-بورس-احتمال-بهبود-نسبی-تقاضا

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com