۰
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

بوگاتی سفارشی به شکل کفشدوزک درآمد

دیجیاتو: کسی که مشتری بوگاتی باشد، قطعا از سوزاندن پول بدش نمی‌آید، حال گویا یکی از همین قماش افراد، یک دستگاه بوگاتی دیوو را با رنگی خاص به این کمپانی سفارش داده است. رنگی که با دیدن آن بر روی خودرو، بیشتر به یاد کفشدوزک می‌افتیم!

این مشتری آمریکایی، سفارش یک طرح خاص با الگوریتم هندسی پیچیده و قطعات الماس را به بوگاتی داد. در ابتدا، بوگاتی تصور نمی‌کرد که تحویل خودرو با چنین رنگ و طرحی، امکان پذیر باشد. اما کمپانی بوگاتی با صرف یک سال و نیم زمان، توانست به روشی برای انتقال این توالی پیچیده الگوهای هندسی به پیچ و خم‌های بدنه دیوو و چسبانده الماس‌ها بدون ایجاد کوچک‌ترین برش در آنها، دست یابد.

بوگاتی سفارشی به شکل کفشدوزک درآمد
به طور کلی، حدودا 1600 الماس بر روی بدنه این خودرو، کار شده است. الگوی کفشدوزک بر روی بدنه این بوگاتی دیوو، تماما با قطعات گران بهای الماس اجرا شده است. چیزی که در کفشدوزک واقعی به چشم نمی‌خورد! رنگ پایه بدنه خودرو، قرمز سایه دار سفارشی است که بخش‌هایی از آن برای ایجاد تضادی زیبا، به رنگ گرافیتی در آمده اند.
بوگاتی سفارشی به شکل کفشدوزک درآمد
برای ایجاد این اثر هنری، بوگاتی ابتدا کل بدنه را به رنگ قرمز رنگ آمیزی کرده و سپس، باقی قطعات را بر روی این رنگ پایه، به اجرا درآورد. تکنسین‌های بوگاتی قبل از رنگ کردن بخش‌های گرافیتی، مطمئن شدند که الماس‌ها به شکل صحیح بر سر جای خود، چسبانده شده اند. سرانجام سایه زرشکی به رویه بیرونی کار، اضافه شد.
بوگاتی سفارشی به شکل کفشدوزک درآمد
کمپانی بوگاتی گفته که این پروسه را قبل از تحویل خودرو به مشتری، بارها تکرار کرده است. دیرک هینزه، کارشناس دپارتمان سفارشی سازی خودروهای بوگاتی، درباره این اتومبیل می‌گوید: «تمام مانورها در این پروسه سخت، باید به درستی انجام می‌شدند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که پیش از اجرای کار نهایی، یک تمرین دیگر داشته باشیم.»
بوگاتی سفارشی به شکل کفشدوزک درآمد
بوگاتی تصمیم دارد که فقط 40 دستگاه دیوو را به مرحله تولید برساند. چرا که قیمت پایه هر کدام از آنها در حدود 5 میلیون یورو است. آن طور که به نظر می‌رسد، هر یک از بوگاتی دیووهایی که به دست مشتری‌ها می‌رسند، رنگ و دیزاین مخصوص به خود را دارند.
البته که بوگاتی هنوز فاش نکرده که هر مشتری برای شخصی سازی اتومبیلش، چقدر پول به این کمپانی داده است. این دیوو هم با طرح بدنه کفشدوزکی، همچون آن 39 دستگاه دیگر، از پیشرانه 16 سیلندر 8.0 لیتری بهره می‌برد که با چهار توربو شارژر، قادر به تولید 1,479 اسب بخار قدرت است و با همین قدرت، تا 380 کیلومتر بر ساعت نیز سرعت می‌گیرد.
بوگاتی سفارشی به شکل کفشدوزک درآمد
https://akhbarbank.com/vdcdxo05.yt0nx6a22y.html
تازه ترین اخبار