رضایت رئیس دفتر روحانی از جلسه طولانی با مجمع درباره لوایح FATF

7 اسفند 1399 ساعت 9:59

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اعلام جلسه طولانی دولت و مجمع تشخیص درباره FATF و مطرح شدن بحث‌های مطلوب گفت: انتظار می رود مجمع زودتر به تصمیم برسد.


به گزارش اخباربانک، محمود واعظی درخصوص جلسه‌ دولت و مجمع تشخیص مصلحت در ارتباط با لوایح FATF به مهر گفت: شرایط بین‌المللی تغییر کرده و امید کشورهای مختلف برای بعد از تحریم و چگونگی ادامه و توسعه همکاری‌ها است. دو لایحه FATF دارای اهمیت زیادی است. زیرا بعد از رفع تحریم نباید خودتحریمی ماننعت بانکی‌ باشد .

وی افزود: FATF در دنیا به عنوان روال عادی مطرح شده و تقریباً غیر از دو سه کشور، تمام کشورهای دنیا به FATF پیوستند. بنابراین منزوی شدن کار درستی نیست. دیروز جلسه طولانی بین دولت و مجمع تشخیص مصلحت با حضور وزاری اقتصاد، نفت و خارجه، رییس بانک مرکزی و معاون حقوقی رییس جمهور برگزار و بحث‌های مطلوبی مطرح شد.

این مقام مسئول ادامه داد: آنقدر این موضوع مسئله مهمی برای آینده روابط خارجی و بانکی است که با همکاری و روشنگری انتظار می رود مجمع تشخیص مصلحت زودتر به تصمیم برسد. امید می رود این تصمیم با توجه به شرایطی کنونی به اقتصاد کمک کنند. چشم همه مردم به مجمع تشخیص است تا تصمیمی بگیرد که بعدها اگر مشکلی پیش آمد، پاسخگو باشد.

واعظی درخصوص پیشنهاد رئیس‌جمهور به مجمع مبنی بر عدم ارائه اطلاعات راهکارهای دور زدن تحریم به FATF توضیح داد: برخی فعالیت‌ها وجود دارد که در داخل انجام می‌دهید و امنیت آن را هم حفظ می‌کنید اما برخی روابط خارجی وجود دارد که همه دنیا با هم انجام می‌دهند از جمله ایران. وقتی بانک ایرانی با یک بانک خارجی کار می‌کند، نیاز است در حد معمول بین‌المللی بتوانند با هم کار کنند. امروز هم این کار در یک حدی انجام می‌شود.

وی گفت:اینکه بخواهیم کالایی بخریم یا بفروشیم سری و محرمانه نیست.بنابراین اگر بخواهیم از طریق FATF کار کنیم ممکن است نمی‌توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم که البته به این مسئله اعتقاد نداشتیم. کاری که برای دور زدن تحریم‌ها می‌کردیم یک بحث است و کاری که انجام می‌دهیم بحث دیگری است.


کد مطلب: 79318

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/79318/رضایت-رئیس-دفتر-روحانی-جلسه-طولانی-مجمع-درباره-لوایح-fatf

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com