پذیره نویسی اوراق ۳ هزار میلیاردی با سود ۱۸درصدی سهم "فارس"

1 اسفند 1399 ساعت 13:28

پذیره نویسی ۳ هزار میلیارد تومانی صکوک اجاره چهار ساله با سود ۱۸ درصدی و استفاده از ۳.۵ میلیارد سهم هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از یکشنبه تا سه شنبه آینده انجام می شود .


به گزارش اخباربانک، غلامرضا ابوترابی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازارسرمایه از موافقت سازمان بورس با پذیره نویسی صکوک اجاره به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان از طریق فرابورس از ۳ تا ۵ اسفند خبر داد.

براساس این گزارش، شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا به عنوان بانی در نظر دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز را برای تامین مالی اجرای پروژه HDPE پتروشیمی سروش مهستان عسلویه در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بیش از ۳ میلیارد و ۵۹۲ میلیون سهم هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با حداقل قیمت سه ماهه هر سهم ۸۳۵ تومان به نهاد واسط (شرکت واسط مالی تیر چهارم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها تامین کند.

این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد است که هر سه ماه یک بار توسط سپرده گذاری مرکزی به حساب دارندگان اوراق واریز می شود. ضمانت پرداخت اصل و اجاره بهای این اوراق با در نظر گرفتن رتبه اعتباری بلند و کوتاه مدت بانی که توسط موسسه رتبه بندی پارس کیان منفی A و A۱ تعیین شده از طریق توثیق بخشی از سهام تحت تملک بانی در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی مارون صورت می پذیرد.

بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده تامین سرمایه سپهر بوده و عامل فروش اوراق هم کارگزاری خبرگان سهام است.


کد مطلب: 79205

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/79205/پذیره-نویسی-اوراق-۳-هزار-میلیاردی-سود-۱۸درصدی-سهم-فارس

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com