۰
با امضای قرارداد همکاری بانک تجارت با مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان، بزودی عملیات ساختمان و نصب پروژه «اس.اس.پی» در این مجتمع آغاز می شود.
به گزارش اخباربانک به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، همزمان با دومین روز برگزاری نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در جزیره کیش، قرارداد طراحی، ساخت و اجرای پروژه «اس.اس.پی» پتروشیمی شهید تندگویان با هدف افزایش ۱۵۰ هزار تنی تولید گرید بطری با شرکت های ایرانی و به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون یورو به امضای مدیران عامل بانک تجارت و پتروشیمی تندگویان رسید. میزان سرمایه گذاری برای این پروژه حدود ۳۰ میلیون یورو برآورد می شود که با همکاری بانک تجارت و به صورت صد درصد ایرانی تامین خواهد شد.

رضا دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت در مراسم امضای این قرارداد همکاری گفت: تامین مالی یکی از بزرگترین دغدغه‌های تولید کنندگان است و شرکت‌های پتروشیمی ‏برای تامین مالی یک شرایط خاص و ویژه دارند. حجم سرمایه‌گذاری در این بخش با سایر ‏صنایع قابل مقایسه نیست. با توجه به تنوع خدماتی که این صنعت در موضوع ‏تامین مالی نیاز دارد بانک تجارت یک سبد خدمت اختصاصی شامل تسهیلات ریالی و ارزی، اوراق مشارکت و ... برای این حوزه طراحی کرده که می تواند نیاز پروژه های صنعت پتروشیمی را به بهترین شکل ممکن تامین کند.

پتروشیمی شهید تندگویان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات مهم و استراتژیک پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) و اسید ترفتالیک خالص (PTA) درکشور است. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها تولیدکننده محصول زنجیره پلی اتیلن ترفتالات در صنعت پتروشیمی کشور از ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن محصول متنوع از جمله گریدهای مختلف PET برخوردار است.
 
https://akhbarbank.com/vdcfxyde.w6d11agiiw.html
تازه ترین اخبار