۰
با رونمایی از اتصال سامانه شمس بانک صادرات به زیرساخت نماد، امکان امضای دیجیتال، احراز هویت غیر حضوری و ارائه انواع گواهی‌های الکترونیکی بصورت آنلاین برای نخستین بار در بین بانک ها فراهم شد.
برای نخستین بار در بین بانک ها رخ داد: امضای دیجیتال، احراز هویت غیرحضوری
به گزارش اخباربانک، در مراسمی با حضور مدیرعامل بانک صادرات و مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، سامانه شمس به زیرساخت نماد متصل شد و امکان امضای دیجیتال، احراز هویت غیرحضوری و ارائه انواع گواهی‌های الکترونیکی بصورت آنلاین برای نخستین بار در بانک های در این بانک بورسی فراهم شد.

حجت‌اله صیدی در این مراسم گفت: با مشارکت شرکت خدمات انفورماتیک تعداد کاربران سامانه شمس (شعبه مجازی سپهر) به زودی به ۴۵ میلیون خواهد رسید. در سال ۱۴۰۱ با همکاری شرکت خدمات انفورماتیک، اولین شعبه جدید مجازی بانک صادرات را با شمایل و کارکرد نوین افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود: هم استفاده کننده از خدمات ارزنده این شرکت و هم سهامدار آن هستیم و اکنون این شرکت بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد و خدمات با کیفیت و امنیت بالایی را در حوزه‌های بانکداری الکترونیک و پرداخت ارائه می‌دهد.

ابوطالب‌ نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک نیز گفت: امروزه نسل مشتریان بانک تغییر کرده و بیشتر به دریافت خدمات روی موبایل گرایش دارند. فناوری‌هایی همچون هوش مصنوعی و اینترنت اشیا امروزه وارد حوزه خدمات بانکی شده‌اند و مدیران فناوری بانک‌ها باید ضمن رصد تغییر و تحولات این حوزه برای همگامی با آنها برنامه داشته باشند.

وی افزود: فرآیند احراز هویت افراد به عنوان پیش‌نیازی برای صدور گواهی‌های الکترونیکی نماد محسوب می‌شود و طی فرآیند مزبور در کنار امکان احراز هویت حضوری افراد در دفاتر پیشخوان نماد می‌توان از فرآیند احراز هویت غیرحضوری نیز بهره جست که در آن از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده است. زیرساخت نماد (نظام مدیریت امنیت داده‌ها) بانک‌ مرکزی حاکمیتی است که شرکت خدمات انفورماتیک مجری آن بوده و برای ایجاد بستری امن برای تراکنش‌ها و خدمات بانکی غالبا غیرحضوری در شبکه بانکی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

صادق فرامرزی مدیرعامل شرکت کارت ایران (هلدینگ فناوری و نوآوری سپهر) هم با ارائه گزارشی از اقدامات به‌عمل آمده در حوزه اتصال بانک صادرات به زیرساخت نماد و سامانه امضا همراه گفت: سامانه شمس توسط شرکت داده‌پردازی خوارزمی توسعه یافته و در آن قاطبه خدمات قابل ارائه در شعب بانک بصورت غیرحضوری به کاربران شبکه بانکی ارائه می‌شود. امید می‌رود این قابلیت به زودی در سایر سامانه‌های بانک صادرات نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
https://akhbarbank.com/vdcjyvea.uqehtzsffu.html
تازه ترین اخبار