۰
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰

اعلام جزئیات اسکناس های جدید با حذف 4 صفر

رونمایی از نسل جدید اسکناس‌های هزارتومانی، 2 هزار تومانی و 5 هزار تومانی انجام شد و فرآیند انتشار و عرضه این اسکناس ها طی ماه های آتی صورت خواهد گرفت.
اعلام جزئیات اسکناس های جدید با حذف 4 صفر
به گزارش اخباربانک، امیر شکری، رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک، با اشاره به رونمایی از نسل جدید اسکناس ها گفت: تمام اسکناس‌ها و ایران‌چک‌ها در قالب، اندازه و ساختارهای واحد توزیع خواهند شد و تکثر در اندازه و قالب در اسکناس‌های جدید حذف می‌شود.
 
اهم نکات مطرح شده در این مصاحبه به شرح زیر است:
- در راستای پروژه بازآرایی اسکناس و مسکوک کشور، نسل جدید سه قطعه اسکناس شامل اسکناس‌های هزارتومانی، 2 هزار تومانی و 5 هزار تومانی نیز طراحی شده اند که از آنها رونمایی شد و فرآیند تولید انبوه و عرضه این اسکناس ها طی ماههای آتی صورت خواهد گرفت.

- تلاش شده در طراحی اسکناس‌های جدید از عناصر مذهبی، فرهنگی، هنری و تاریخی کشور به نحو شایسته استفاده شود. بر این اساس، در پشت اسکناس‌ 5 هزار تومانی از طرح  آرامگاه حافظ شیرازی، در پشت اسکناس‌ 2 هزار تومانی از طرح مقبرةالشعرا تبریز و در پشت اسکناس‌ هزار تومانی از طرح آرامگاه شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا استفاده شده است.

- بر اساس سند اسکناس که حدودا دو سال پیش به تصویب رسید، تمام اسکناس‌ها و ایران‌چک‌ها در قالب، اندازه و ساختارهای واحد توزیع خواهد شد و تکثر در اندازه و قالب در اسکناس‌های جدید حذف می‌شود، اما ضرایب امنیتی و عناصر به کار رفته در هر اسکناس متفاوت خواهد بود. 

- طراحی و عرضه اسکناس‌های جدید هزینه اضافی بر کشور تحمیل نمی‌کند، زیرا عمر مفید اسکناس در کشور ما 5 سال است و چاپ و توزیع اسکناس همواره و طبق روال توسط بانک مرکزی انجام شده است.

- همراستایی با لایحه حذف 4 صفر از پول ملی و ایجاد آمادگی برای آن از دیگر مزایای این اسکناس ها به شمار می رود.
 
https://akhbarbank.com/vdcjhyea.uqehizsffu.html
تازه ترین اخبار