طرح تحقیق و تفحص مجلس از بانک های خصوصی تصویب شد

19 بهمن 1399 ساعت 13:29

سخنگوی کمیسیون صنایع و اقتصادی مجلس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات و بانک های خصوصی در جلسه علنی امروز خبر دادند.


حجت اله فیروزی درباره تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات گفت: نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با 145 رأی موافق با درخواست رمضانعلی سنگدوینی نماینده مجلس برای تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران موافقت کردند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخلی، چرا شرکت دخانیات طی سال های اخیر اقدام به افزایش واردات محصولات دخانی از کمپانی های خارجی کرده که موجب خروج ارز، کاهش تولید و تعطیلی برخی واحدهای دخانیات شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: معیار انتصاب مدیران در این شرکت بر چه مبنایی بوده که برخی محکومین قضایی در سمت های مدیریتی و معاونت گمارده شده‌اند؟ علت بازنگری و عدم همکاری در قراردادهای تامین کنندگان مواد اولیه چیست؟ همچنین شفاف سازی در نحوه ارزش گذاری و فروش برند بیستون بدون انجام مزایده و اخذ مجوز از سازمان خصوصی سازی و علت کاهش سهم شرکت دخانیات در بازار سیگار در سال اخیر چه بوده است؟

بر اساس این گزارش، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس هم درباره تقاضای مجتبی توانگر نماینده مجلس درخصوص تحقیق و تفحص از بانک های خصوصی گفت: در اجرای ماده 212 آیین‌نامه داخلی مجلس، جلساتی با حضور مدیران عامل بانک های خصوصی و متقاضیان تحقیق و تفحص برگزارشد و ضرورت انجام تحقیق و تفحص در این خصوص به تصویب رسید.


کد مطلب: 79044

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/79044/طرح-تحقیق-تفحص-مجلس-بانک-های-خصوصی-تصویب

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com