۰
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۶

واکنش مثبت بازار سرمایه به مصوبات جدید بورس

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) 35 هزار و 151 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و 170 هزار واحد رسید.
براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۲۰۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۹ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۹۷۳ واحد افزایش به ۴۲۰ هزار و ۹۵۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۲۵۲ واحد رشد به ۲۷۵ هزار و ۳۰۵ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۰ هزار و ۷۸۰ واحد و شاخص بازار دوم ۵۳ هزار و ۴۳۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۸۷۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۶۶۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۳۰۴  واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۷۰۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۹۰ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۵۱ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۶۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین نماد گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۶۵۳ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۲۸۴ واحد، سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۲۴۰ واحد، به پرداخت ملت (پرداخت) با ۱۴۲ واحد، داروپخش (وپخش) با ۷۸ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش امروز نماد صنعتی زر ماکارون (غزر)، لیزینگ پارسیان (ولپارس)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بیمه آسیا (آسیا)، تامین سرمایه امین (امین)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) و توسعه و عمران امید (ثامید) در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۲۸ هزار برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۷۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۴۱۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۶۶۴ هزار برگه سهم به ارزش ۵۷ هزار و ۶۵۱  میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، صنعتی مینو (غصینو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)  با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکام)، توکاریل (توریل)، آسیا سیر ارس (حآسا)، ویتانا (غویتا)، بیمه کوثر (کوثر) و تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه بودند.
https://akhbarbank.com/vdcc1xqm.2bqo08laa2.html
تازه ترین اخبار