۰
قیمت اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز فرابورس در پی افزایش عرضه این برگه‌ها که در نماد تسه ۹۹۱۰ به حدود ۶۶ هزار برگه رسید، وارد کانال ۴۰ هزار تومانی شد.
به گزارش اخباربانک، همزمان با کاهش تقاضای خرید مسکن و افزایش عرضه «اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات خرید مسکن» از سوی دارندگان این کارت‌ها در فرابورس به دلیل احتمال کاهش قیمت هر برگه از این اوراق در روزهای آتی، قیمت هر برگه از نمادهای زیرمجموعه تسه در معاملات امروز یکشنبه ۱۲ بهمن به کانال ۴۰ هزار تومانی سقوط کرد و با قیمت ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان در بسیاری از نمادها در ساعات پایانی معاملات امروز مواجه شد.

این در حالی است که در ساعات ابتدایی معاملات امروز تابلوی اوراق تسهیلات مسکن، برخی نمادهای زیرمجموعه تسه تا حدود ۵۴ هزار تومان (۵۳ هزار و ۹۱۰ تومان) هم افزایش قیمت داشت اما با افزایش عرضه برگه‌های تسه ۹۹۱۰ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در دی ماه ۹۹) تا حدود ۶۶ هزار برگه، قیمت‌های پیشنهادی از سوی متقاضیان دریافت این برگه‌ها تا ۴۸ هزار تومان هم کاهش یافت.

بر اساس گزارش منتشره از سوی بانک مرکزی در خصوص آمار بازار مسکن در ماه‌های آذر و دی ماه که به ترتیب ۳۵۰۰ و ۲۵۵۵ فقره معامله مسکن به ثبت رسیده است، به نظر می‌رسد با توجه به کاهش معاملات مسکن از یک سو و همچنین عدم رشد محسوس ساخت و ساز مسکن در ماه‌های اخیر، بیشترین خریداران اوراق تسهیلات مسکن با نرخ‌های پایین، دلالان و سفته بازان باشند تا با توجه به احتمال رونق بازار مسکن در سال آینده و همچنین اتمام محدودیت ۴ ماهه فروش اوراق تسهیلات مسکن صادره در دی ماه امسال در اوایل سال آینده، بتوانند آنها را با نرخ‌های بالاتری در بهار و تابستان ۱۴۰۰ به فروش برسانند.

اوراق تسهیلات مسکن صادره در دی ماه امسال با فروش حدود ۶۶ هزار برگه، پُر معامله ترین اوراق در معاملات امروز فرابورس بود که میانگین قیمت آن ۴۸ هزار و ۵۷۰ تومان بود.

اوراق تسهیلات مسکن صادره در آذر امسال نیز با نماد تسه ۹۹۰۹ و با فروش ۱۲ هزار و ۶۰۰ برگه، در رتبه پُر فروش ترین تسه های امروز ۱۲ بهمن فرابورس قرار گرفت؛ متوسط قیمت هر برگه تسه ۹۹۰۹ نیز به ۵۰ هزار و ۱۳۵ تومان رسید.

اوراق با نماد تسه ۹۹۰۷ (اوراق مسکن مهر امسال) با فروش حدوداً ۳ هزار و ۵۰۰ برگه و متوسط قیمت ۵۲ هزار و ۱۵۴ تومان و تسه ۹۷۱۱ (اوراق مسکن بهمن ۹۷) با فروش ۲ هزار و ۸۰۰ برگه و متوسط قیمت ۴۸ هزار و ۶۶۲ تومان در رتبه‌های بعدی استقبال مشتریان این برگه‌ها قرار گرفتند.

کاهش هزینه دریافت تسهیلات خرید مسکن
با احتساب میانگین قیمت هر برگه بر اساس معاملات امروز اوراق تسهیلات مسکن در رقم ۴۹ هزار تومان، هزینه تهیه این برگه‌ها و دریافت تسهیلات مسکن کاهش یافته است.

متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن زوجین در تهران باید ۴۸۰ برگه به ارزش ۲۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان خریداری کنند و متقاضیان تهرانی دریافت تسهیلات فردی خرید مسکن نیز می‌بایست ۱۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان برای دریافت این تسهیلات هزینه کنند.
 
https://akhbarbank.com/vdceno8f.jh8vpi9bbj.html
تازه ترین اخبار