«مارگارین» میهمان سفره‌های مردم

12 بهمن 1399 ساعت 13:21

مارگارین اولین شرکت تولیدکننده روغن گیاهی در ایران است که با برندهای خروس، آفتاب و آفتاب طلایی در بین مردم شناخته شده است. این شرکت که در دی ماه سال ۱۳۳۲ با ظرفیت تصفیه ۸ تن روغن گیاهی در روز پا به عرصه صنعت گذاشت و اکنون با استفاده از کارشناسان مجرب توانسته است با ظرفیت تولیدی ۱۰۰۰ تن در روز، میهمان بسیاری ازخانواده‌ها و صنایع مختلف کشور باشد.


به گزارش اخباربانک، حسن خلخالی مدیرعامل شرکت مارگارین در گفت‌وگوی زیر از سابقه فعالیت این شرکت و همکاری با بانک تجارت می‌گوید.

اگر موافق باشید در ابتدا از تاریخچه فعالیت مارگارین بگویید.
شرکت مارگارین در سال 1332 تاسیس شد که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مشمول بند "ب" ماده یک قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران شد. این شرکت از سال 1359 تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت و تا اواخر سال 1371 به دست مدیران دولتی سازمان صنایع ملی ایران اداره شد.شرکت مارگارین سال 1376 ظرفیت تولید روغن خود را از 200 تن در روز به 400 تن در روز در سال 1376 افزایش داد و در مرحله دوم طرح توسعه ظرفیت شرکت را در سال 1379 به 1000 تن در روز رسانید.

مجموعه‌ای با این وسعت چه تعداد نیروی مستقیم دارد و چه تعداد نیروی غیرمستقیم با شما در ارتباط هستند؟
در حال حاضر بالغ بر 1000 نیروی مستقیم داریم که در بخش‌های مختلف تولید و خدمات‌رسانی فعال هستند و شاید بتوان گفت بیش از سه هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم در ارتباط شغلی با مارگارین هستند.
آیا صادرات هم دارید؟
پیشتر بخشی از محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر می‌کردیم، اما با توجه به محدودیت‌های استفاده از ارز برای خرید مواد اولیه و مرتبط با کالاهای اساسی این امکان فراهم نیست.

وجود بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی چه نقشی در روند فعالیت‌های مارگارین داشته است؟ در این راستا بانک تجارت چه نقشی دارد؟
در هر صورت وجود بانک‌ها برای همه مجموعه‌هایی که فعالیت اقتصادی دارند یک ضرورت است. امور مرتبط با سرمایه در گردش ما از طرق بانک‌ها صورت می‌گیرد. ضمن اینکه دریافت تسهیلات بخش مهم دیگری از نیاز ما به وجود بانک‌هاست. جالب است بدانید ما در کارخانه یک شعبه بانک تجارت با نام مارگارین داریم. ارتباط و تعامل ما با بانک تجارت به سال‌های دوری باز می‌گردد. بنابراین بخش عمده‌ای از فعالیت‌های بانکی ما اعم از دریافت تسهیلات، پرداخت حقوق کارکنان و... توسط بانک تجارت صورت می‌گیرد.

از ویژگی و تمایز بانک تجارت با دیگر بانک‌ها می‌گویید.
به نظرم یکی از مهم‌ترین خصوصیات بانک تجارت سهولت در امکان تامین منابع مالی بدون هرگونه بروکراسی اضافه است. شاید همین سرعت عمل و چابکی در ارائه خدمات، باعث شده تا ما به بانک تجارت نگاه ویژه‌ای چون یک شریک تجاری داشته باشیم. اگر بخواهم بانک تجارت را با یک جمله معرفی کنم بانک تجارت بانکی است با ارائه خدمات سریع و راحت.
 


کد مطلب: 78946

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/78946/مارگارین-میهمان-سفره-های-مردم

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com