۰
۱
پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۹

پشت پرده هایی از سفر همتی به مسقط

در شرایطی که رئیس کل بانک مرکزی برای توسعه روابط تجاری و رفع موانع مبادلات پولی و مالی با عمان به این کشور سفر کرده، یک مقام اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی از مسدودی پول این واردکنندگان در بانک های عمانی و مانع تراشی این بانک ها برای انتقال پول به فروشندگان نهاده در ایران خبر داد.
به گزارش اخباربانک، رئیس کل بانک مرکزی  که از دو روز قبل به عمان رفته، در یادداشتی، گزارشی از مذاکرات خود با مقام‌های عمانی در مسقط را ارائه کرد. وی از جلسه مشترک با رئیس بانک مرکزی عمان و وزیر صنعت این کشور خبر داد و افزود: در این جلسه، مذاکرات مهمی درباره ایجاد تمهیدات لازم برای توسعه روابط تجاری و رفع موانع مبادلات پولی و مالی انجام دادیم.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات مفید با وزیر امورخارجه عمان اظهار کرد: مسئولان اصلی روابط مالی وتجاری بین‌المللی عمان در این جلسات علاقه مندی جدی خود را برای توسعه روابط راهبردی اقتصادی با ایران اعلام کردند.

سفر رئیس کل بانک مرکزی به عمان در شرایطی انجام می شود که دیروز توضیحات اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور، بخشی از موانع پولی بین ایران و عمان را تشریح کرد و از مسدود شدن پول این واردکنندگان توسط بانک های عمانی خبر داد.

دخانیان عضو این اتحادیه با بیان این که تخصیص ارز عمان به واردکنندگان برای انتقال به حساب فروشندگان خارجی نه تنها مشکل گشا نبوده بلکه سرمایه واردکنندگان را نیز بلوکه کرده است، اظهار کرد: واردکنندگان ماه هاست که سرمایه خود را تبدیل به ریال کرده و در اختیار بانک مرکزی عمان قرار داده اند اما نه تنها نقل و انتقال ارز به حساب فروشندگان خارجی انجام نشده بلکه سرمایه وارکنندگان نیز آزاد نشده و در اختیار آن ها قرار نمی گیرد.
منبع: تسنیم
https://akhbarbank.com/vdccs4qm.2bq4o8laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
شهروندایرانی
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس بانک مرکزی ازاعمال وکردارت برای ما مردم معلوم شده که چقدر راستگو هستی!شما بودی که سود حسابهای کوتاه مدت از روز شمار را به بهانه جلوگیری از سود بردن دلالها به ماه شمارتبدیل کردی وبه ما مردم عادی ظلم کردی.این محبت شما به ما مردم را هرگز فراموش نخواهیم کرد.
تازه ترین اخبار