۰
هشت شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه ۸۳، ۱۶۰، ۳۵، ۱۲، ۷۵، ۱۰۵، ۲۰۰ و ۱۸۲ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.
به گزارش اخباربانک، شرکت خدمات فنی فولاد یزد، گلتاش، همکاران سیستم، ریل پرداز سیر، حفاری شمال، پگاه آذربایجان غربی، سرمایه گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین و تولید گوشت مرغ ماهان به ترتیب مجوز افزایش سرمایه 83، 160، 35، 12، 75، 105، 200 و 182 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

براین اساس، "خفولا" سرمایه فعلی را از 6 به 11 میلیارد تومان می رساند. 3.3 میلیارد تومان از این تامین مالی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و 1.6 میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

مجمع فوق‌العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 11 به 15 میلیارد تومان از محل سود انباشته موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدت 2 سال به هیات‌مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.

سرمایه فعلی "شگل" از 100 به 260 میلیارد تومان می رسد. 90 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 70 میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته برای جبران مخارج سرمایه‌گذاری انجام شده و تامین سرمایه در گردش اعمال می شود.

همچنین "سیستم" سرمایه فعلی را از 126 به 170 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و صرف خرید ساختمان، تجهیزات و ساخت دیتاسنتر می شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 170 به 381 میلیارد تومان از محل سود انباشته موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.

سرمایه فعلی "حریل" نیز از 332.4 به 373.2 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته و صرف جبران مخارج سرمایه ای انجام شده می شود.

در این میان، "حفاری" سرمایه فعلی را از 521 به 912.1 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

سرمایه فعلی "غشاذر" هم از 60 به 123.2 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

"وبرق" نیز سرمایه فعلی را از 11.7 به 35.1 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بازار پایه ای از محل سود انباشته و برای اصلاح ساختار مالی و حفظ و توسعه پرتفوی سرمایه گذاری ها اعمال می شود.

تصویب افزایش سرمایه منوط به برگزاری مجمع فوق العاده با دستورجلسة افزایش سرمایه پس از مجمع سالانه و احراز کفایت سود انباشته پس از تصویب صورت های مالی سالانه منتهی به شهریور 99 (حداکثر میزان سود تقسیمی مصوب مجمع به میزان حداکثر 11.1 میلیارد تومان) بلامانع است.

سرمایه فعلی "زماهان" هم از 40 به 113 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.
 
https://akhbarbank.com/vdcfxcde.w6dcmagiiw.html
تازه ترین اخبار