۰
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۴

۲۸۰ میلیون دلار بیتکوین در معرض نابودی!

یکی از دارندگان بزرگ بیتکوین در معرض از دست دادن بخش زیادی از ثروتش قرار دارد.
به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، جیمز هاولز ۳۵ ساله از انگلستان یک مهندس کامپیوتر است که از سال ۲۰۱۳ مشغول استخراج بیتکوین بوده اما ممکن است که ثروت هنگفت وی به دلیل ناتوانی اش در بازیابی اطلاعاتش بر باد رود. وی اکنون هشت بار رمز ورود به کیف پول الکترونیکی خود را نادرست وارد کرده است اما اکنون با کمک متخصصان بازیابی اطلاعات در تلاش است تا رمز عبور خود را پیدا کند.

هاولز ۷۵۰۰ بیتکوین در کیف پول خود دارد که ارزش آن ها در مجموع رقمی حدود ۲۸۰ میلیون دلار برآورد می شود. او اکنون ۲۵ درصد این مبلغ را به عنوان جایزه برای کسی در نظر گرفته است که بتواند رمز عبور را پیدا کند.  

با وجود اینکه تلاش هایی برای بازیابی این اطلاعات انجام شده اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که شانسی برای احیای اطلاعات وجود ندارد. هاولز با بیان اینکه بسیاری از شرکت ها تقاضای وی را برای همکاری در یافتن رمز عبور رد کرده اند، گفت: تاجایی که می دانم بسیاری از شرکت ها امیدی به بازیابی اطلاعات ندارند.  

در ماه های اخیر ارزش بیتکوین رکوردهای متوالی را به ثبت رسانده است تا جایی که تنها در ماه ژانویه تا ۴۲ هزار دلار نیز پیشروی کرد. هاولز تنها کسی نیست که ثروت بادآوره ای را از دست داده است: نشریه نیویورک تایمز پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود یک برنامه نویس آلمانی مقیم سان فرانسیسکو، ۷۰۰۲ بیتکوین معادل ۲۶۷.۸ میلیون دلار در اختیار دارد که به دلیل فراموش کردن رمز عبور کیف پولش امکان دسترسی به آن ها را ندارد. شبکه بیتکوین غیر متمرکز است و به همین دلیل امکان بازیابی اطلاعات در آن تقریبا غیر ممکن است.
https://akhbarbank.com/vdccxmqm.2bq4s8laa2.html
تازه ترین اخبار